444LS -57

här kan du skriva lite om dej o din bil/bilar.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

444LS -57

Inläggav MatsK » 13 09 04, 8:58

Hej!

Mats heter jag och har nyligen lyckats hitta en trevlig bil som förhoppningsvis skall kunna navändas till helgutflykter, veteranträffar etc. Har redan fått användning för det här forumet och läser med intresse alla trådar.

Namn:Mats

Stad/Ort: Lödöse

Ålder: 54

Kör: Till vardags V70 2011

Hemsida: Nej tyvärr

Yrke/Sysselsättning: Projektledare

Familj/Civilstånd: Gift

Intressen:Segling, bilar och annat skoj.

Min PV är en 444 LS från 57 som inte verkar ha gått ett helt varav på vägmätaren ännu. Den är såld ny i Växjö av den berömda bilhandlaren Axel Davidsson (Se senaste numret avRiksettan). Den är i hyfsat skick och körbar så det blir löpande förbättring av bilen. Den är Gyllenbeige (48) med röd, grå, silverfärgad inredning (11-129).
Hitills har jag monterat backspegel, gangsterkeps, gammal blaupunktradio med en ombyggd gammal transistorradio monterad på hatthyllan som högtalare, fixat låsen, bytt alla oljor, bytt stift och tändkablar, monterat nytt avgassystem och lite annat smått och gott.
Bild
Har även börjat rengöra inredningen, men måste byta dörrsidor och en stolklädsel (beställt). Vet inte om jag vågar nämna det här, men jag har även köpt en mattsats i textil istället för gummi :oops:

Önskelistan är lång, men det skall väl en önskelista vara :D
Skaffa alla skärmlister (saknas tyvärr)
armstöd med förvaring
Skaffa alla emblem till bakluckan (saknas också)
Renovera ratten (sprickor)
Takräcke med träribbor
Lite nya filt och gummilister
På sikt ny lack kanske
Ja det finns att göra :P
MatsK

Återvänd till Presentation av forumsmedlemar