Clas Jacobsson

här kan du skriva lite om dej o din bil/bilar.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Clas Jacobsson

Inläggav Clas Jacobsson » 12 04 10, 4:37

Clas Jacobsson, Borlänge, född 1962. Har bilar i blodet då min farfar startade Jacobssons Bil i Buskåker/Stora Tuna 1952. Även jag var en kort sväng i bilbranschen, Ernst Nilsson i Segeltorp från 1988 och avslutade på SAAB-ANA i Akalla 1992. Gillar att jobba med händerna och har andra intressen än att bara skruva med bilar.

I garaget står nu en Duett 1966 som besiktigades för 4 år sedan. Den har rostigt golv, dåliga bromsar, elproblem, SAAB-stolar, B20, mm. Den skall rustas, besiktigas och avyttras. Helt enkelt ett inte så enkelt träningsobjekt.

På gården står en 445DH som förädlades till pickup någon gång runt 1970. Den skall fixas till bruksskick när -66an är borta.

Jag har även en reservdelsbil, en duvgrå 444CS med lite delar som jag inte behöver till pickupen om någon är intresserad.

Garaget är fullt med motorer, fram- och bakaxlar, rutor, bromsar samt massor av större och mindre delar. Hör gärna av er om ni behöver något så jag får plats med mer. :wink:

Pappa har i sin ägo den första PVn som farfar sålde som ny som vi skall försöka få igång på under våren. Det var några år sedan den rullade för egen maskin.

//Clas
Clas Jacobsson
Borlänge

445DH ombygd till PickUp någon gång på 70-talet, renoveringsobjekt
210 -1966
444CS, reservdelsbil
+ massor av begagnade reservdelar, söker just nu framsitsar och fräscha sitsresare....
Clas Jacobsson

Re: Clas Jacobsson

Inläggav classic_volvo » 12 04 10, 6:04

TREVLIGT, välkommen Clas!
Intressant läsning och lika intressant vagnpark, ser fram emot att se objekten passera här på forumet ! :)
/ sven
PV 544 '65a
PV 544 '64;a SPORT
Användarvisningsbild
classic_volvo

Re: Clas Jacobsson

Inläggav Mattias Johansson » 12 04 10, 7:17

Kan bara hålla med. Välkommen.
Medlem nr 13381 i Svenska Volvo PV-klubben.
Admin.
Användarvisningsbild
Mattias Johansson
Site Admin

Återvänd till Presentation av forumsmedlemar