Det där Amazonforumet

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Det där Amazonforumet

Inläggav thomas » 08 03 27, 11:05

Jag hade ett användarkonto där ett bra tag. Men när de gjorde om så försvann kontot, gick inte att logga in, gick inte begära lösenord.

Kort sagt, jag skapade ett nytt konto... Vad händer? Jo det försvinner det med...



Bara ge upp och hänga här i stället. Trots allt en PV är ju snyggare än en Amazon
Den som hittar n
thomas
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 05 29, 12:22
Ort: Stockholm

Inläggav Arne » 08 03 27, 11:26

Det var ju inte bra. Försök igen och funkar det inte så ta kontakt med någon moderator som kan hjälpa dig. Trots allt så är Amazonforumet rätt så flitigt besökt så många frågor dryftas där. Även PV frågor och 140 frågor. Det beror väl antagligen p att PV klubbens forum är så värdelöst. Detta forumet är mycket bättre än PV klubbens forum, i och med det så har PV klubbens forum blivit överflödigt.
Arne
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 07 05 28, 8:57
Ort: Järvträsk/Tåme

Inläggav thomas » 08 03 28, 10:33

Jo det är sant. Jag får skapa en ny och den sista användaren på det forumet. Får se vad som händer med den...

Trots allt det är ju skoj att se Jannes (QV) amazonrenovering. Trevlig kille som jag träffat.
Den som hittar n
thomas
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 05 29, 12:22
Ort: Stockholm

Inläggav Lars Bd » 08 03 28, 11:02

Om kontot fick hjälp att försvinna är nog jag ansvarig.
Ibland städas gamla till synes övergivna konton bort men i huvudsak endast de med 0 inlägg samt ingen inloggning senaste året.
Även inaktiva konton tex ett registrerat konto som ej är aktiverat genom att klicka på länken i aktiveringsmailet tar jag bort efter 1-2 månader.
Slutligen aktiva konton senast besökt på registreringsdatumet eller i nära anslutning till regdatumet kan tas bort efter 4-6 månader.
Men en användare som då och då loggar in (med 1-3 månaders mellanrum) eller har minst ett inlägg ska inte tas bort men kan dock ha skett av misstag.

Det finns just nu 2 st nyligen registrerade medlemmar 6:e februari och 4:e mars som ej har aktiverat sitt konto, dessa kommer att tas bort snart då sannolikheten att de kommer att aktivera sitt konto efter 1 månad är minimal.
Det finns även 3 inaktiva användare med ett flertal inlägg som förmodligen anget en felaktig e-post adress och därmed "låst in nyckeln".
Användaren kan då inte aktivera sitt konto och därmed ej logga in.
På forumet har ca 1300 användare tagits bort av olika anledningar för att medlemslistan ska vara rättvisande och någorlunda aktuell och även fortsättningsvis kommer medlemslistan att gallras då och då.

Skicka ett PM till mig med uppgift om användarnamn samt den e-post adressen du använde ska jag kolla om jag kan hitta någon rimlig förklaring till dina obefintliga konton.
Lars Bd
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 07 09 30, 9:06

Inläggav thomas » 08 03 29, 11:06

Tack Lars för en bra och informativ förklaring.
Mitt första konto "Zorki" försvann säkert i den stora utrensningen. Medans mitt andra konto verkade vara borta, men jag lyckades logga in i går eller när det nu var. Så det problemet är löst. Jag kan omöjligt förklara vad det är som hänt, jag har vart medlem i många forum (bland annat phpBB) jag har även varit och är moderator och admin. Men detta var ett mysko problem jag inte råkat ut för tidigare.

Anledningen varför jag inte skriver mycket där är pga att jag har inte amazon som huvudintresse. Men upskattar att läsa det som skrivs.
Den som hittar n
thomas
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 05 29, 12:22
Ort: Stockholm

Inläggav Lars Bd » 08 03 29, 11:40

Zorki finns kvar och har 27 inlägg, blev medlem: 2007-05-27 21:22
senaste besöket: 2008-01-24 05:27.
Eller om du menade exakt "Zorki" finns den inte kvar.

Tillägg.
Om du har en egen genväg till inloggningen kanske den går till *phpbb2* istället för *phpbb3*, det skulle kunna vara en anledning till att det inte gick att logga in efter uppgraderingen.
Lars Bd
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 07 09 30, 9:06

Inläggav thomas » 08 03 29, 7:59

Nej det hade inte med genvägen att göar. Mycket märkligt... Men det spelar ingen roll alls. Jag vill minnas att jag ändå inte bidragit med något matnyttigt.

Jag kör på med den "nya" användaren (thomas500).


Tack för hjälpen!
Den som hittar n
thomas
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 05 29, 12:22
Ort: Stockholm

Inläggav Lars Bd » 08 03 29, 11:16

Problemet är numera löst och jag har tagit bort den nya användaren då den gamla visade sig fungera helt plötsligt.
Lars Bd
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 07 09 30, 9:06

Inläggav thomas » 08 03 30, 10:13

Lars Bd skrev:Problemet är numera löst och jag har tagit bort den nya användaren då den gamla visade sig fungera helt plötsligt.



Ja, handhavande fel, hicka i datorn eller vad det nu var. Men efter ha upprepat samma procedur tre gånger så funkade det hela.
Tack för hjälpen-
Den som hittar n
thomas
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 05 29, 12:22
Ort: Stockholm


Återvänd till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron