Norrbottningar till PV-klubbens Sommarträff i Vännäs!

Motorfordonsträffar o veteranmarknader mm.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Norrbottningar till PV-klubbens Sommarträff i Vännäs!

Inläggav finnen75 » 10 02 22, 10:49

Finns planer på gemensam karavankörning från Norrbotten till Vännäs under Sommarträffen 100702-100704.

Värt att notera är deltagande av två P1900, och troligen tre PV sport från -66 varav två Amerikamodeller.

Trolig start av karavanen på fredag 2/7. Boende i norra Västerbotten är välkomna att ansluta sig efter vägen!

p2
Användarvisningsbild
finnen75

Re: Norrbottningar till PV-klubbens Sommarträff i Vännäs!

Inläggav finnen75 » 10 02 28, 10:38

Vägverkets rastplats vid Harrbäcken mellan Luleå och Piteå blir en av samlingsplatserna. Volvo i Piteå en annan. Bilaffären där de har en röd Volvo PV på taket!
Användarvisningsbild
finnen75

Inläggav Mattias Johansson » 10 03 07, 10:34

Tyvärr lär jag inte vara på vägen i år heller med mitt bygge. Men men.
Medlem nr 13381 i Svenska Volvo PV-klubben.
Admin.
Användarvisningsbild
Mattias Johansson
Site Admin

Inläggav sf1972 » 10 05 18, 10:39

Vet inte om man törs åka med sin bil dit, alla verkar ju bara köra med upprenoverade bilar, man ser aldrig bilder på bruksbilar.
Håller så sakteliga att radera bort alla mina inlägg i forumet, hade gärna velat avsluta mitt konto själv, men det verkar inte gå. Finner ingen mening med att vara med i ett forum, där man ändå inte får svar på frågor.
Användarvisningsbild
sf1972

Inläggav kalsta » 10 05 18, 2:40

Törs klart du gör min bil är bara polerad orignalack från 62 med alla repor och skador intakta dessutom kommer den från Norrbotten. Klart vi ska ha med bilar som har fin platina i lacken. Se till att ta din bil till Vännäs.
Medlem 14710 i Svenska volvo PV-klubben
Användarvisningsbild
kalsta

Inläggav pvchrister » 10 05 18, 3:23

Jag trodde också att det bara var " pärlor" som kom till dessa sommarträffar men ack vad jag bedrog mig! Minst hälften av bilarna är i bruksskick. Och min knappt så. Men vi ska ändå dit. Har sett bil med mossa på och några 80-tals custom pv, jag tror du hittar många olika varianter på pv där. Och ALLA är lika välkomna! Så det är bara att anmäla sig dit! Kör hårt, så ses vi där! :D
pvchrister

Inläggav pvfreak » 10 05 18, 4:38

Kan bara hålla med "kalsta" och "pvchrister" . Till vår sommarträff 2008 i Mark var det många olika "sorters" bilar.
Det är ju så väldigt olika hur man vill ha sin bil. Självklart finns det många fina renoverade bilar,
men det finns även en hel del bilar i brukskick. Alla bilar har ju sin charm. En 80-talscustad PV kan vara väl så "fräck"
som en bil i patinerat bruksskick ,eller en bil i fint skick. Smaken är ju som baken. Det är det som jag tycker är kul med PV-klubben, det finns alla sorter. Och ALLA är välkomna. :)
Medlem 4437 i Svenska Volvo PV-klubben
Bild
Användarvisningsbild
pvfreak

Inläggav sf1972 » 10 05 18, 9:28

Låter bra det, då joinar jag väl då =)
Håller så sakteliga att radera bort alla mina inlägg i forumet, hade gärna velat avsluta mitt konto själv, men det verkar inte gå. Finner ingen mening med att vara med i ett forum, där man ändå inte får svar på frågor.
Användarvisningsbild
sf1972

Inläggav pvchrister » 10 05 19, 5:57

Så ska det låta! :D
pvchrister

Inläggav kalsta » 10 05 19, 9:10

Härligt du är så välkommen och har du några funderingar så hör av dig, jag tillhör arrangörsgruppen för träffen i Vännäs. PS det gäller även er andra som tänkt komma. Jag har beställt sol å värme hela den helgen :D
Användarvisningsbild
kalsta

Inläggav sf1972 » 10 05 19, 7:53

Har ju lite västerbotten i mig, har bott i Umeå med omnejd i 10 år, flyttade därifrån 2006
Användarvisningsbild
sf1972

Inläggav kalsta » 10 05 31, 8:50

Idag 31/5 är det sista anmälningsdagen för PV-klubben´s sommarträff. Har du tänkt komma till Vännäs så anmäl dig innan kl 24.00. Vi är idags läget över 100 bilar anmälda men vi vill ju ha fler.
Användarvisningsbild
kalsta

Inläggav finnen75 » 10 06 01, 2:25

Hej Kalsta!

Du vet nog att jag har en svärmor som fyller jämna år samma dag....

/finnen75
Användarvisningsbild
finnen75

Inläggav pvchrister » 10 06 18, 8:05

Sommarträffen närmar sig snabbt nu. Bara att hoppas vi får fint väder hela helgen! Bilen och husvagnen är nybesiktigade men man börjar ju fundera på vad man behöver i reservdelsväg också... allting kan ju hända! Förhoppningsvis fungerar allt så man slipper bli ståendes utmed vägen. En sak har jag på första plats när det gäller min "reservdelslista": MEDLEMSMATRIKELN! Kan vara bra att ha i handskfacket! Skulle oturen vara framme kan man ju försöka ringa någon likasinnad och kanske få hjälp med något! Fyll gärna på med tips, gott folk så ses vi i Vännes!
pvchrister

Inläggav Mattias Lavett » 10 06 18, 8:51

pvchrister skrev:Sommarträffen närmar sig snabbt nu. Bara att hoppas vi får fint väder hela helgen! Bilen och husvagnen är nybesiktigade men man börjar ju fundera på vad man behöver i reservdelsväg också... allting kan ju hända! Förhoppningsvis fungerar allt så man slipper bli ståendes utmed vägen. En sak har jag på första plats när det gäller min "reservdelslista": MEDLEMSMATRIKELN! Kan vara bra att ha i handskfacket! Skulle oturen vara framme kan man ju försöka ringa någon likasinnad och kanske få hjälp med något! Fyll gärna på med tips, gott folk så ses vi i Vännes!

Behövs inget i reserv till en PV ;)
å skulle olyckan vara framme & ordna ett haveri så är det bara fråga första bästa man träffar om det finns nån PV-ägare i närheten :)

v2
Medlem nr 15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar på gården är:
Volvo Pv 544E Roadstern
Cheva 210 1955 (2-d stolpe)
Ockelbo Ferrari (tom plastkaross)
Jocar Ford -32 5w hotrod
Amazing Grace , Choppad amazon-64
Användarvisningsbild
Mattias Lavett

Nästa