Demontering / inmontering av innertak

instrumäntbräda, stolar, paneler, mattor, solskydd, innertak, stoppning.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Demontering / inmontering av innertak

Inläggav UKRUSE » 12 04 24, 12:01

Hej.
Jag har läst Vp,s enkla beskrivning av inmontering av innertak, det har hos mig skapat mera frågetecken.
I min kaross sitter taket kvar, hur tar man ned det utan att bokstavligen riva sönder det ? Går det överhuvudtaget ?
Omvänt hur sätta upp det nya ? Ska rutorna var urmonterade ? Hur ser lämpliga verktyg ut ? Någon som har ?
Alternativt är det någon som kan eller har tips på någon som kan hjälpa mig inom rimligt avstånd från Västerås.
Snälla, ett snabbt svar om nedtagning vore inte fel.
Mvh Uno
UKRUSE

Re: Demontering / inmontering av innertak

Inläggav rostigaskriket » 12 04 27, 8:28

jag tog ned mitt genom att förstöra det.. ska in med ett nytt och undrar som du hur man gör eller om man kan lämna in det till någon?
i min 544 gick de främre fästena att skruva loss vilket får mig att tro att det blir lättare att börja med framändan av taket för att sedan sträcka och spika därbak?
rostigaskriket

Inläggav UKRUSE » 12 05 09, 10:37

Finns det verkligen ingen i denna klubb som har monterat ett innertak och som har lust,tid eller ork att beskriva hur man går tillväga för att få ett slätt och fint innertak.
Om jag förstått det rätt så måste det bli rätt vid första försöket, att efterjustera på " hajtänderna " låter sig inte göras. ELLER ?
// Uno
UKRUSE

Inläggav rostigaskriket » 12 05 09, 9:04

man kan ju spänna åt men inte släppa efter vilket gör att det känns otäckt att pröva sig fram , ett tak kostar ju ändå 2 papp... :o :o
rostigaskriket

Återvänd till Interiör, kupé o dyl...