Tunnan

här kan du skriva lite om dej o din bil/bilar.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Tunnan

Inläggav tunnan » 12 09 22, 8:37

Tjena mitt namn är peter och jag är 19år och bor i hudiksvall just nå går jag sista året på fordons programmet och håller på och blir traktor/maskin Mekaniker.

sen tidigare så äger jag en ford granada 3.0 Gxl som jag håller på och bli av med..

Men sen var jag hos en släkting och skruvade på en annan bil, men när jag gick in i garaget så stog det där en volvo pv 544 1962år modell. och jag frågade om det var hans bil och det var det så ja frågade hur mycket han skulle ha för den, redan då på engång visste jag att jag ville ha bilen, men hade inte pengar just då, sen 6dagar senare tog jag och köpte bilen.

Det som ska göras på den är att laga upp rost, byta framstolar ska sätta dit andra stolar för att få lite mer komfort, sen ska tanken rengöras alternatift att byta till en annan bensintank som man kan sätta ovanför bakaxeln för att kunna få lite mer vikt över bakaxeln för det kan behövas sen för bilen ska få gå som bruks/busbil när jag är klar, sen har jag även börjat att samla på mej b20 trim, men det är ett projekt på sidan av, det blir att borra blocket, byta kam och sätta på steg 3topp på med extratorrör, så det enda jag inte har just nu till det är bara ett par dubbla weber/solex 40 men somsagt det är ett projekt som ska göras klart när bilen är klart!
tunnan

Re: Tunnan

Inläggav tunnan » 12 09 23, 5:16

Tänkte även lägga upp en bild på bilen så som den står just nu

Här är en länk till bilden! http://www.bilddump.se/bilder/201209231 ... 61.231.jpg

v1
tunnan

Re: Tunnan

Inläggav classic_volvo » 12 10 06, 5:43

Välkommen till forumet och PV;ns underbara värld ! :)
Bilen ser väl inte så tokig ut på bilden, eller, även om bilden var lite suddig.
Spännande plan, håll oss uppdaterade och bilen förtjänar väl en egen tråd, eller... :)
/ sven

Bild
PV 544 '65a
PV 544 '64;a SPORT
Användarvisningsbild
classic_volvo

Återvänd till Presentation av forumsmedlemar