Återfalls Volvon

Skapa en egen tråd för din bil, och håll oss uppdaterade med nya bilder och info allt eftersom.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Re: Återfalls Volvon

Inläggav Mattias Lavett » 15 11 13, 10:27

härlig med sökare, inte så vanligt på PV :)
Medlem nr15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar är:
Chev 210 -55
Ford -32 5w hotrod
Volvo 145 68&70
Volvo PV444C-51
Volvo PV544A
Volvo Sport -56
Volvo Carina/Ockelbo 1967
Volvo 445A&D Lev.ch pickup
Volvo P210
Användarvisningsbild
Mattias Lavett
 
Inlägg: 2028
Blev medlem: 09 10 13, 7:08
Ort: Sandviken/Gästrikland

Re: Återfalls Volvon

Inläggav Kalle » 15 11 15, 12:54

Antagligen så är det precis som du tror att byglingarna bruter mellan radio och förstärkeriet.
Så antagligen kan man bara köpa en adapterkabel med din-kontakt i ena änden om man vill mata med en annan källa.
Eller som här med en växlare emellan så att man kan välja.
För den som är kunnig så kan man säkert hänga på lite avstörning och/eller dämpning för att få en bättre anpassning.

Annars så har jag funderat lite på biltemas fm-sändare, dom har en som ansluter på antennkabeln.
På det viset så borde signalen från sändaren alltid vara starkare än omgivande radiostationer.
Men sen är det ju det där med Biltemas rykte på deras grejer.
544F Bruksskick
Kalle
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 09 01 15, 8:58
Ort: Kronoberg

Re: Återfalls Volvon

Inläggav classic_volvo » 15 11 15, 10:49

...ja, "Feltema" ...ibland bra...och ibland får man vad man betalar för!
Kämpa på!!!
/ sven
PV 544 '65a
PV 544 '64;a SPORT
Användarvisningsbild
classic_volvo
 
Inlägg: 156
Blev medlem: 10 05 22, 12:35
Ort: ... nära Göteborg

Re: Återfalls Volvon

Inläggav D.Andersson » 15 11 21, 11:00

Gött med sökare hade de på min gamla -53a bilen får en helt annan look =)

Kör på bara, har koll på tråden =)
Hobbybilarna:
Chevrolet Pickup -49
Volvo Pv -53
Ford Customline -55 4dr
Ford Ranchwagon -55 2dr Hgv
Vw typ 1 -55 oval
Vw typ 1 -59 El rató
....Sen ett gäng svenssonbilar på de !!
D.Andersson
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 15 10 22, 2:53
Ort: Svängsta (karlshamn)

Re: Återfalls Volvon

Inläggav zZackEe » 15 12 01, 7:20

Igår kom kupefläkten jag köpt på en annons på blocket, på födelsedagen och allt :D
Har fullt i garaget som jag håller till i just nu så jag tog och städade upp i källaren till min kära sambos förtjusning, nu slipper hon snubbla över skidorna på skotern då hon ska ner med tvätt :lol:
Bild
Bild

Ska ta och fortsätta "mys" inreda så det inte känns så kalt.
zZackEe
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 13 08 13, 12:01
Ort: Hörnefors

Re: Återfalls Volvon

Inläggav Mattias Lavett » 15 12 05, 7:21

Åhhh en amazonsoffa :)
Jag har varit pågång med Az soffa + Duettbarskåp , men allt såldes i somras :)
Medlem nr15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar är:
Chev 210 -55
Ford -32 5w hotrod
Volvo 145 68&70
Volvo PV444C-51
Volvo PV544A
Volvo Sport -56
Volvo Carina/Ockelbo 1967
Volvo 445A&D Lev.ch pickup
Volvo P210
Användarvisningsbild
Mattias Lavett
 
Inlägg: 2028
Blev medlem: 09 10 13, 7:08
Ort: Sandviken/Gästrikland

Re: Återfalls Volvon

Inläggav Stefan_B » 15 12 29, 8:51

Bra med lite olika utrymmen på tomten... vi har två enkelgarage, jag vet inte hur man skulle klara sig med bara ett. Ibland tycker jag att trädgårdsgrejor (fruns avdelning) och cyklar, cyklar, cyklar, kickar, kälkar, klubbor (barnens avdelning) tar mycket plats, men i ärlighetens namn är det nog mina egna bra-att-ha-prylar som får väggarna att växa inåt... :roll:
Rost är naturens färg... synd att det tuggar sönder plåten.
Projekttråd: "Att reparera- en retroaktiv tråd om att hålla sig på spåret".
Stefan_B
 
Inlägg: 229
Blev medlem: 08 12 02, 9:53
Ort: Hörnefors

Re: Återfalls Volvon

Inläggav classic_volvo » 15 12 29, 1:45

Gillar bilden där PV;n star och lurar och liksom kikar fram.....och har tom spindelnät på nr plåten, vackert så man blir tårögd!!! :lol:
/ sven
PV 544 '65a
PV 544 '64;a SPORT
Användarvisningsbild
classic_volvo
 
Inlägg: 156
Blev medlem: 10 05 22, 12:35
Ort: ... nära Göteborg

Re: Återfalls Volvon

Inläggav zZackEe » 16 01 07, 3:00

Stefan_B skrev:Bra med lite olika utrymmen på tomten... vi har två enkelgarage, jag vet inte hur man skulle klara sig med bara ett. Ibland tycker jag att trädgårdsgrejor (fruns avdelning) och cyklar, cyklar, cyklar, kickar, kälkar, klubbor (barnens avdelning) tar mycket plats, men i ärlighetens namn är det nog mina egna bra-att-ha-prylar som får väggarna att växa inåt... :roll:


nog är det så :lol:
Jag hyr ett rätt stort garage en bit bort men är sugen på ett eget på tomten. källaren funkar som nöd garage då det kniper, om det inte är fullt med annat "bra att ha" som det oftast är. Ni ska se hur det ser ut i rummet (förrådet) intill källar garaget nu. Fick snudd på stånga igen den dörren :|

Grannen bygger garage för fullt och jag tar ibland gräsklipparen en extra sväng förbi där i närheten för att kolla och avundas. Det enda jag kan åstakomma själv med en hammare i snickerisammanhang är djupa runda instansningar i golvlister och taveluppsättning.
zZackEe
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 13 08 13, 12:01
Ort: Hörnefors

Re: Återfalls Volvon

Inläggav zZackEe » 16 01 07, 3:02

classic_volvo skrev:Gillar bilden där PV;n star och lurar och liksom kikar fram.....och har tom spindelnät på nr plåten, vackert så man blir tårögd!!! :lol:
/ sven

Ja äre inte vackert så säg 8)
Jag skulle vilja få tag på en äldre stötfångare fram och sätta dit men dock lite lägre än orginal sitter. eller en chevrolet stötfångare från en 40tals pickup eller liknande.
zZackEe
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 13 08 13, 12:01
Ort: Hörnefors

Re: Återfalls Volvon

Inläggav zZackEe » 16 01 07, 3:21

Jag har ju nu 14" ford fälgar bak med lite bredd och orginal 15" fram men då dök det upp en annons på 2st 14" till så det var bara att slå till.
Bild

nu har jag hört att länkarmarna kan ta i 14" fälgar men den dagen den sorgen ;)

Sen så började den gå varm vid högre varv men svalnade så fort jag släppte av. Typiskt toppackningshaveri tänkte jag och åkte på närmsta speedshop (biltema) och handlade en sotningssats och även vattenpump av bara farten utifall det skulle va den som va dålig.
Rev allt och när toppen var lös konstaterade jag att jag inte hittar nått uppenbart fel på packningen :| nåja, då va de kanske vattenpumpen iaf. skulle ta lös den och kände då att generatorn var nästan helt lös i nederkant. Främre nedre bulten var borta och bakre var inte dragit fast sååå jag undrar om det kan va så att remmen varit för dåligt spänd så vattenpumpen inte orkar dra runt vattnet som det ska?

nu blir det ny packning och pump ändå och då toppen lix är lös så tar jag även och slipar in ventilerna.
Bild
Bild
mer bilder än så blev det inte då jag blev så grisig :)
zZackEe
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 13 08 13, 12:01
Ort: Hörnefors

Re: Återfalls Volvon

Inläggav Stefan_B » 16 01 16, 7:19

Ibland missar man det enklaste...
Det blir lite oljeklegg med årens lopp, på min hade returkanalen från bakre filtringgen kelggat igen så att det rann olja från vevaxeltätningen. Ventiltätningarna (hättorna) hittade jag i spillror i botten på tråget. Undrar hur mycket olja den kommer att dra?
Rost är naturens färg... synd att det tuggar sönder plåten.
Projekttråd: "Att reparera- en retroaktiv tråd om att hålla sig på spåret".
Stefan_B
 
Inlägg: 229
Blev medlem: 08 12 02, 9:53
Ort: Hörnefors

Föregående

Återvänd till Projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron