Duett 210, 1967 återigen.....

här kan du skriva lite om dej o din bil/bilar.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Duett 210, 1967 återigen.....

Inläggav peppe » 19 10 08, 7:27

Hej på er, ny här men haft 9 duetter för typ 30 år sedan, och alltid ansett duett som en otroligt härlig bil.
är en P1800 ägare sen länge och är en favorit, men fick mer plats i garaget och var tvungen att skaffa en duett igen.

Är ingen extrem orginalare, vill ha mina bilar som jag vill ha dom, så denna isblåa (95) får pärlvit färg i fönsterdelen, gamla fälgar ( ej hålfälgarna), vita däcksidor, takräcke och antagligen röd/grå klädsel inne m.m

Med lite tur så ser din ljuset till våren, uppsnyggad, befriad från tragiska rostlagningar av amatör, och en fröjd för ögat och
känslan av att köra den av undertecknad!
Med vänlig hälsning,
Peppe
Duett 1967, isblå som skall bli levande igen, samt såklart en p1800-64
peppe
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 10 08, 7:11
Ort: Stockholm

Re: Duett 210, 1967 återigen.....

Inläggav Mattias Lavett » 19 10 12, 6:42

Välkommen , skapa gärna en projekttråd i forumet & låt det leva lite :D
//Admin
Medlem nr15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar på gården är:
Cheva 210 1955 (2-d stolpe)
Jocar Ford -32 5w hotrod
Ockelbo Ferrari (tom plastkaross)
Tiga FF1600-79
Volvo PV444C -51
Volvo 1956
Volvo Carina/Ockelbo 1967
Användarvisningsbild
Mattias Lavett
 
Inlägg: 2055
Blev medlem: 09 10 13, 7:08
Ort: Sandviken/Gästrikland

Re: Duett 210, 1967 återigen.....

Inläggav kema » 19 10 15, 10:49

Tack så mycket för tipset. Nu fungerar bränslemätaren perfekt efter montering av jordkabel tank/chassi
kema
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 18 09 24, 8:24

Re: Duett 210, 1967 återigen.....

Inläggav kema » 19 10 24, 3:00

Åter till bränslemätaren efter att bytt tankarmatur och fungerande mätare. Visserligen så gick mätaren bara upp till 3/4 tank efter fulltankning men det struntade jag i, men idag körde jag ca: 6 mil med bilen och då står mätarnålen på 1/2 tank. Skall jag byta mätaren också frågar jag expertisen ? Eller?
När jag väl skulle köra in bilen i garaget så plötsligt är bromspedalen helt stum och bromsen ligger på! Har inte kollat alls om det är på alla hjulen eller inte, så tror ni att det kan vara felaktigt spel på tryckstången till huvudcylindern? Eller?
Bromsbackarna är bytta sedan tidigare . Verkar kanske vara bakhjulen??
Ett perfekt forum måste jag säga. Är medlem i Amazon, MG- P1800, Jaguar-Svenska veteransbils- klubbarna, men det här forumet är sååå bra!,
kema
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 18 09 24, 8:24

Re: Duett 210, 1967 återigen.....

Inläggav Mattias Lavett » 19 10 24, 7:12

Stopp i bromsslang säger jag är trolig orsak.
Och ang tankmätaren så har jag inget bra svar just nu.
Medlem nr15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar på gården är:
Cheva 210 1955 (2-d stolpe)
Jocar Ford -32 5w hotrod
Ockelbo Ferrari (tom plastkaross)
Tiga FF1600-79
Volvo PV444C -51
Volvo 1956
Volvo Carina/Ockelbo 1967
Användarvisningsbild
Mattias Lavett
 
Inlägg: 2055
Blev medlem: 09 10 13, 7:08
Ort: Sandviken/Gästrikland

Re: Duett 210, 1967 återigen.....

Inläggav Arne » 19 10 25, 7:31

Om det inte är stopp i någon bromsslang så kan det bero på att utjämningshålet i huvudbromscylindern är blockerad, antingen av smuts eller att kolvstången inte gått tillbaks tillräckligt. Om du inte rört huvudcylinder och pedallänkage borde det inte bero på det sistnämnda.
Medlem nr: 271 i Svenska Volvo PV-klubben
Arne
 
Inlägg: 668
Blev medlem: 07 05 28, 8:57
Ort: Järvträsk/Tåme




Återvänd till Presentation av forumsmedlemar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster