Jag har nog bilderna på Duetten på datorn på jobbt så jag får ordna bilder när jag är där.
Jag kan förresten inte sätta ut mera än en bild i taget, är det som det ska vara eller är det (som vanligt) jag som inte fattar hur man gör?
Gamla bilar är ju enkla att jobba med men datorer och electronik är jag väldigt dålig på och ungarna är trötta på att hjälpa till.
Vi renoverar gamla Amerikanska bilar på jobbet, det är kul att göra frame off renoveringar men personligen tappar jag intresset när dom bilarna är klara, jag har inget intresse av att äga en superfin bil. En fungerande och något sliten bil är så mycket mera användbar i mitt tycke. Vi har 4 barnbarn och det är praktiskt att kunna ta med dom på en tur och köpa en glasstrut till ungarna och inte behöva vara skitskraj att dom förstör värdet på bilen när dom spiller glass på mattan.
-66 Sporten blir det kul att jobba med. Jag är inte så glad över färgen, vit har aldrig varit mig favorit färg och om vi byter kaross kan det hända att det blir färgbyte, vi får se. Den har i alla fall röd inredning.
Vet nån om hur långt från slutet av tillverkningen bilen är, ch nummret är 434216?
Tack för tipsen om var vi kan leta reservdelar till bilarna. Jag ska själv hem i vinter och lasta en container (i Lidköping) så jag får se till att det ligger lite PV grejor i Sverige då. Jag ska först kolla upp vad jag kan få fram här i Arizona, plåten är ju fantastisk här i varma och torra öknen och det är enklare att köpa lokalt men mycket grejor kan komma från Sverige. Bilarna saknar navkapslar, orginal fäljar, knapparna på brädan är bytta till nån custom variant på -66'an osv. Och som sagt så är stoppningarna helslut på brädan.
Vet nån om om inredningarna är annorlunda på USA
modellen jämfört md Europa
modellerna? Normalt var USA
modellerna på Europeiska bilarna helt annorlunda men jag vet inte hur det var med PV.
Vi har en -56 Citroen 2CV och en -58 Renault 4CV, bägge USA
modeller nysålda i Arizona och dom har speciella inredningar.
Bosse.