PV ägare till slut

Snacka om nästan vad som helst bara det FÖLJER REGLERNA.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

PV ägare till slut

Inläggav Arthursson » 08 10 27, 11:35

Har idag efter att ha letat mycket länge :roll: till slut inhandlat en PV 444 från 53 :D
Bild
Bild

Saknar grill och framlyktor men annars komplett :)

Var iväg till grannkommunen/grannlänet och hämtade den och av Länsarkivets register så har nu bilen kommit tillbaka till orten där den såldes ny (1954)

Egna bilder kommer senare när jag får hem kameran på torsdag.

Sist jag var PV ägare var på 80 talet och då dog den ena isbilsdöden och den andra föll offer för taksänkningsvågen :oops:
Användarvisningsbild
Arthursson
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 07 09 28, 9:29
Ort: Malå

Inläggav Krippa » 08 10 28, 7:20

Isbilsdöden :?: :?: :?:
Medlem 11976 i Svenska Volvo PV-Klubben.
Användarvisningsbild
Krippa
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 07 06 22, 10:45
Ort: Flo, Grästorp

Inläggav Arthursson » 08 10 28, 8:12

Krippa skrev:Isbilsdöden :?: :?: :?:
<ja ut på isbanan och puckla på varandra :lol: ett brutalt sätt att ta livet av en hyffsat komplett originalbil :oops: men det var i början av 80 talet och vi hade då köpt två PV:ar för 500 spänn :shock: :oops:
Användarvisningsbild
Arthursson
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 07 09 28, 9:29
Ort: Malå

Inläggav pvchrister » 08 10 28, 8:20

Vad har hänt med taket? Hustak som rasat in eller gammeltjo tro?
pvchrister
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 07 06 22, 12:14
Ort: Markaryd

Inläggav Mattias Johansson » 08 10 28, 9:38

pvchrister skrev:Vad har hänt med taket? Hustak som rasat in eller gammeltjo tro?


Det där är ju frääääääääänt! Bara ta fram rollern, ta bort fjädrarna och sparka in dörrarna lite också, så är man ju kung... Sen kan du ju för att framstå som en ännu mer seriös bilentusiast skippa PV-bygget och bygga i den stilen på en Dodge Aspen -75 också, så du blir tagen på allvar då inte det är nån europé...
Medlem nr 13381 i Svenska Volvo PV-klubben.
Admin.
Användarvisningsbild
Mattias Johansson
Site Admin
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 07 08 06, 8:09
Ort: Kalix

Inläggav Arthursson » 08 10 28, 10:48

Cpt Tuttle skrev:
pvchrister skrev:Vad har hänt med taket? Hustak som rasat in eller gammeltjo tro?


Det där är ju frääääääääänt! Bara ta fram rollern, ta bort fjädrarna och sparka in dörrarna lite också, så är man ju kung... Sen kan du ju för att framstå som en ännu mer seriös bilentusiast skippa PV-bygget och bygga i den stilen på en Dodge Aspen -75 också, så du blir tagen på allvar då inte det är nån europé...
Nu ska vi inte vara på det viset :lol:Nä jag bygger bilen efter hur jag vill ha den :wink: Ska man vinna utställningar krävs ju en jänkare i halvmiljonsklassen för att bli accepterad :cry: Men en äldre europe ger fler "gamla minnen samtal" med vanliga dödliga :D Nä rosten i golvet var redan fixad så det är lite i hjulhusen bak men inte så många timmars jobb :shock: Funderar på att inte röra karossen utan köra patinerat till att börja med 8) Annars vet jag hur det skenar iväg då man drabbas av omlackeringssjukan :roll: Ang taket så tror jag att taket på ladan där den stått ett kvarts sekel gav vika men det värsta är upptryckt nu :lol: Intressant var att den inte levererades förrän 54 och sista gången i trafik var 64
Användarvisningsbild
Arthursson
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 07 09 28, 9:29
Ort: Malå

Inläggav pvchrister » 08 10 29, 5:55

Det var som jag misstänkte då. Det där med inrasade tak är aldrig roligt. Jag har precis själv tagit in min 53:a i garaget och den blir nog som du antyder i patinerat skick till att börja med. Den skrotades 1965 och har stått sedan dess.
pvchrister
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 07 06 22, 12:14
Ort: Markaryd

Patina

Inläggav Blomquist » 08 10 30, 9:37

Jag håller stenhårt på er pojkar, orginalpatina är enligt min mening klart underskattat. Skall bli intressant att se vad som skall hända med
detta objekt.
Blomquist
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 07 08 22, 9:40
Ort: Danmark

Egna bilder

Inläggav Arthursson » 08 10 30, 11:35

Tog lite egna bilder som snabbast idag :? Bild Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Arthursson
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 07 09 28, 9:29
Ort: Malå

Inläggav pvchrister » 08 11 01, 3:55

Detta ser spännande ut! :) Gärna fler bilder!
pvchrister
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 07 06 22, 12:14
Ort: Markaryd


Återvänd till Off Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster