Golvsektioner PV bak.

skärmar, dörrar, luckor, lås, backspeglar, kromdetaljer, märken.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Golvsektioner PV bak.

Inläggav Rickard » 08 08 26, 12:40

Hej! Jag håller på att renovera min pv 444 från 53. Ribban är satt högt för renoveringen och just nu hänger karossen i en chassivagga och jag håller på att blästra underrede mm. Ett kommande problem för mig är de bakre golvsektionerna, jag vill behålla original utseendet och den ekonomiplåt som erbjuds på bla motoroldies och VP är av helt plan typ. Det skall ju som bekant vara skålade...

Är det någon här som har någon ide? J

ag har funderat på att kanske man kan skarva i den plana plåten i nederkant och behålla skålningen på så vis.
Rickard
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 04 11, 6:38

Inläggav Arne » 08 08 28, 7:36

Det finns ekonomiplåtar med skålning.
Arne
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 07 05 28, 8:57
Ort: Järvträsk/Tåme

Inläggav pvchrister » 08 08 28, 5:04

Jag har sett det också.... men var köper man dom?
pvchrister
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 07 06 22, 12:14
Ort: Markaryd

Inläggav Rickard » 08 12 16, 2:41

Hej igen!, jag lyfter denna tråden igen då det numera är än mer aktuellt... hoppas på att kunna jobba vidare här under julen...

Låter riktigt trevligt om detta vore sant! Ngn som känner till vart denna plåt kan införskaffas isf? Det finns ju skålad plåt till amazon men det är inte många likheter dem emellan... Kan tänka mig att detta skulle kunna vara en del som ev har ytgått ur sortimentet men kanske ngn har "beg oanvända" liggandes??

Mvh Rickard
Rickard
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 04 11, 6:38

Provat att annonsera på PV-klubbens "Köp & Sälj&quo

Inläggav LARY » 09 01 09, 12:10

Jag fick tag på äldre skålade plåtar till mina golv på det sättet. Det var hela plåtar med skålning för vänster respektive höger sida. Det vill säga främre och bakre golv i samma plåt. Plus triangelplåtarna under baksätet. Jag sålde de plåtar som blev över via klubbens webbplats.
Medlem nr 11700 i Svenska Volvo PV-Klubben
Användarvisningsbild
LARY
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 07 07 31, 10:09
Ort: V


Återvänd till Karosseri, Bilplåt o Lackering

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron