Problem för epeleptiker

Har du några idèer på förbättringar eller har du klagomål så skriv dom här !!

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Problem för epeleptiker

Inläggav veterantraktor-ola » 09 08 20, 4:17

Hej PV forumet. Jag gillar verkligen detta forum och besöker det ofta. Men nu skriver ja å en bekants vägar. Hon har epelepsi och kan numera tyvärr inte besöka forumet pga den Röd-Vita flimrande reklamraden upptill i bild. Så jag undrar om ni kan ta bort detta flimmer så att alla kan besöka vårt fina forum igen.

//Ola Viklund
Användarvisningsbild
veterantraktor-ola
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 08 12 25, 8:51
Ort: Bispgården

Re: Problem för epeleptiker

Inläggav Mattias Johansson » 09 08 20, 7:40

Forumet är reklamfinansierat och det blir nog svårt få bort den av det skälet... Men jag började först fundera på vad du menade för jag såg ingen rödvit flimrande reklamrad. Sen när jag uppdaterat några gånger så dök den upp den jag tror du menar...

Det är som så att det är slumpmässigt vilken reklam som kommer upp och just denna olyckligt utformade reklam är väl någon som körs för tillfället. Trycker man uppdatera i sin webläsare får man en ny reklam och kanske en som är lite mer stillastående. Räcker det?

Om inte annat så är väl just den reklamkampanjen borta snart får man hoppas. Det låter kanske som att jag är arrogant och inte bryr mig, men jag bryr mig i allra högsta grad och tycker det är olyckligt, men jag tror tyvärr inte det går att rå på den saken för närvarande. :(
Medlem nr 13381 i Svenska Volvo PV-klubben.
Admin.
Användarvisningsbild
Mattias Johansson
Site Admin
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 07 08 06, 8:09
Ort: Kalix

Re: Problem för epeleptiker

Inläggav VOLVO PV 544 Sport » 09 08 20, 7:43

veterantraktor-ola skrev:Hej PV forumet. Jag gillar verkligen detta forum och besöker det ofta. Men nu skriver ja å en bekants vägar. Hon har epelepsi och kan numera tyvärr inte besöka forumet pga den Röd-Vita flimrande reklamraden upptill i bild. Så jag undrar om ni kan ta bort detta flimmer så att alla kan besöka vårt fina forum igen.

//Ola Viklund



Reklamen kan jag inte göra nått åt, reklamen betalar detta gratisforum, vem som väljer vilken reklam som läggs in har jag inte en aning om heller !!

MVH Stellan,
Medlem 11470 i Svenska volvo PV-klubben
Bild
Användarvisningsbild
VOLVO PV 544 Sport
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 07 05 21, 7:50
Ort: Karlstad, Sweden

Re: Problem för epeleptiker

Inläggav L.W.L » 09 08 21, 1:16

Om hon använder firefox så kan hon använda adblock. Med det kan man blockera reklam bilder m.m
Reklam bilder av flash funkar inte att blockera. men då finns flashblock ehehe
L.W.L
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 09 06 28, 5:30
Ort: Bohuslän/Lysekil

Re: Problem för epeleptiker

Inläggav amazon » 09 08 27, 7:01

jag har blockerat pop up fönster å sånt. å jag har inget rött som blinkar el flimmrar. önskar henne lycka till då detta verkar vara ett trevligt forum :D
amazon
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 08 27, 5:09
Ort: VALLENTUNA

Re: Problem för epeleptiker

Inläggav veterantraktor-ola » 09 08 29, 7:31

Tack för alla dom svaren! Jo reklam är ett elände i vardagen, men gör den att forumet kan leva så må den ju finnas kvar. Ska försöka blocka de så gott ja kan.
Tack för ett mycke trevligt forum!!! :)

//Ola
Användarvisningsbild
veterantraktor-ola
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 08 12 25, 8:51
Ort: Bispgården


Återvänd till Förbättringar/Klagomål

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster