bygga om vanlig duett till skåp?

skärmar, dörrar, luckor, lås, backspeglar, kromdetaljer, märken.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

bygga om vanlig duett till skåp?

Inläggav duett32 » 09 09 29, 8:15

Tja,
Ska köpa en duett inom snar framtid vill ha skåp hällst men dom är väldigt ovanliga, finns det nått smart sätt att bygga om en vanlig duett till skåp? nån som har gjort?
Hur blir det med registreringen? anatar att man inte få använda baksätet eller?

Tack på förhand.
duett32
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 09 29, 7:20

Re: bygga om vanlig duett till skåp?

Inläggav surgubbe » 09 09 29, 9:44

man får ta och svetsa igen sidorutorna och jag
förstår inte varför man inte skulle få använda
baksätet
surgubbe
 
Inlägg: 261
Blev medlem: 08 04 10, 11:03

Re: bygga om vanlig duett till skåp?

Inläggav Blomquist » 09 10 05, 8:41

Jag tror att du menar att du efter ombyggnaden vill regga om den till lastbil, räkna i så fall med att du kan bli ålagd
att installera någon form av lastförskjutningsskydd. Då bilen redan är skattebefriad skulle jag välja att skippa det kapitlet och låta baksätet vara kvar.
Du kan ju ha det nedfällt om du tycker att det stör.
Det fanns för övrigt en riktig skåpDuett på blocket för någon månad sedan. Såg ut att vara i behov av omvårdnad.
Blomquist
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 07 08 22, 9:40
Ort: Danmark

Re: bygga om vanlig duett till skåp?

Inläggav Greven » 09 10 06, 4:44

Jag har en bekant med en duett reggad som lastbil, besiktningen har aldrig sagt nåt om att den har baksäte.
Falsk, sniken och elak.
Användarvisningsbild
Greven
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 09 07 24, 5:33

Re: bygga om vanlig duett till skåp?

Inläggav Sölve » 10 01 09, 11:18

Vill man ha den någon sånär orginal bör man nog åtminstonde studera bilder på fabriksbyggda skåp, har sett alltför många felaktiga och/eller fula ombyggnationer till panelsida.

Jag vet dock att en kille i kristinehamn gjorde detta för ett 10 tal år sedan med beröm godkänt och med baksätet kvar skall väll tilläggas.

Håller med föregående talare om att det inte är värt eller ens finns någon anledning att LB-regga en skattebefriad bil. Men i det här sammanhanget bör väll tilläggas att :

1: Bilprovningen inte ser lika hårt på gallret på Skattebefriade fordon, då detta främst är ett verktyg för att grusa för "skattesmitare".

2: Detta skulle jag igentligen låta vara osagt, men min granne sa att de inte bryr sig om lastgallret på LB-fordon från och med 2009(han har en Diesel van och har pratat med SBP), detta i och med att skatten tokhöjdes på skattepliktiga LB.

Lycka till

Sölve - raggarbjarne@live.se d2
Sölve
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 09 12 08, 6:47


Återvänd till Karosseri, Bilplåt o Lackering

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster