Värva nya anhängare.

Har du några idèer på förbättringar eller har du klagomål så skriv dom här !!

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Inläggav VOLVO PV 544 Sport » 07 09 21, 12:50

Ja vi får hoppas på det händer nått från Pv-klubben sida.. jag har inte hört nått än !!
Medlem 11470 i Svenska volvo PV-klubben
Bild
Användarvisningsbild
VOLVO PV 544 Sport
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 07 05 21, 7:50
Ort: Karlstad, Sweden

Inläggav Bengan » 07 09 28, 7:42

Jag talade med en styrelsemedlem nu efter deras styrelsemöte i lördags. De vill avvakta och några månader för att se hur forumet utvecklas innan de bestämmer sig om forumet ska tillhöra deras sida. Det är nog tyvärr upp till oss som är här och utveckla forumet, PV-klubben kommer inte att dra i trådarna.

Mina egna åsiker om detta är att de inte vill vara med och utveckla forumet, de vill ha en färdig produkt som man bara kan plocka in på sidan om det blir bra. Intresset verkar ganska svagt alltså, ingen styrelsemedlem har reggat sig på forumet så vitt jag vet, och jag har ändå skickat länken till några.

Mvh Bengan
Användarvisningsbild
Bengan
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 07 05 30, 4:21
Ort: Katrineholm

Inläggav _hagitch_ » 07 09 28, 7:46

Bengan skrev:Jag talade med en styrelsemedlem nu efter deras styrelsemöte i lördags. De vill avvakta och några månader för att se hur forumet utvecklas innan de bestämmer sig om forumet ska tillhöra deras sida. Det är nog tyvärr upp till oss som är här och utveckla forumet, PV-klubben kommer inte att dra i trådarna.

Mina egna åsiker om detta är att de inte vill vara med och utveckla forumet, de vill ha en färdig produkt som man bara kan plocka in på sidan om det blir bra. Intresset verkar ganska svagt alltså, ingen styrelsemedlem har reggat sig på forumet så vitt jag vet, och jag har ändå skickat länken till några.

Mvh Bengan


då får vi helt enkelt se till att det utvecklas så dom vill ta över det....om de blir så så kommer nog det att bli bra aktivitet på detta forum också :) bara att försöka få nya medlemmar ;)
_____________________________________
Medlem 13986 i Svenska volvo pv klubben
_hagitch_
Moderator
 
Inlägg: 350
Blev medlem: 07 05 25, 7:44
Ort: Köping

Inläggav VOLVO PV 544 Sport » 07 09 28, 7:52

Okej.. då är det bara att försöka få hit fler medlemmar som bygger upp forumet, frågan är bara hur vi får ut länken till pv-forumet till fler medlemar i pv-klubben, det skulle ju va bra om man kunde smyga in lite reklam i "Pv-notiser" :wink:
Medlem 11470 i Svenska volvo PV-klubben
Bild
Användarvisningsbild
VOLVO PV 544 Sport
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 07 05 21, 7:50
Ort: Karlstad, Sweden

Inläggav _hagitch_ » 07 09 28, 7:54

VOLVO PV 544 Sport skrev:Okej.. då är det bara att försöka få hit fler medlemmar som bygger upp forumet, frågan är bara hur vi får ut länken till pv-forumet till fler medlemar i pv-klubben, det skulle ju va bra om man kunde smyga in lite reklam i "Pv-notiser" :wink:


Ja det vore det absolut bästa att få in lite reklam i Pv-notiser....det skulle nog bidra till en del nya anhängare...
_____________________________________
Medlem 13986 i Svenska volvo pv klubben
_hagitch_
Moderator
 
Inlägg: 350
Blev medlem: 07 05 25, 7:44
Ort: Köping

Inläggav thomas » 07 09 28, 11:15

En liten svag fundering, med tanke på hur deras nuvarande forum ser ut och verkar så är detta rena autostradan mot en grusväg.

Märkligt att de inte är piggare på att vara med. Speciellt med tanke på hur många det nu som har datorer och söker information och delar via internet.

Nåja, framtiden får utvisa vad som komma skall...
thomas
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 05 29, 12:22
Ort: Stockholm

Inläggav Bengan » 07 09 29, 7:06

Ja,jag är inte förvånad,PV klubben kan väldigt konservativ ibland. Vi får göra det bästa. Får vi igång ett bra forum här, då är ju frågan om vu behöver PV-klubben.

Mvh Bengan
Användarvisningsbild
Bengan
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 07 05 30, 4:21
Ort: Katrineholm

Inläggav _hagitch_ » 07 09 29, 10:03

Bengan skrev:Ja,jag är inte förvånad,PV klubben kan väldigt konservativ ibland. Vi får göra det bästa. Får vi igång ett bra forum här, då är ju frågan om vu behöver PV-klubben.

Mvh Bengan


jaa det kan man ju undra...varför skulle vi egentligen ge över ansvaret till pv -klubben när forumet blivit större om dom inte är intresserade nu....du ska nog se att det kommer bli intressant om det kommer lite yngre folk i styrelsen...tycker det är riktigt ynkligt faktiskt...
_____________________________________
Medlem 13986 i Svenska volvo pv klubben
_hagitch_
Moderator
 
Inlägg: 350
Blev medlem: 07 05 25, 7:44
Ort: Köping

Inläggav RoBB » 07 09 30, 6:14

Huvudsaken är att vi har kul :D Ni som hittar ALLT på nätet, kan ni inte länka till oss på andra klubbar och forum?
Användarvisningsbild
RoBB
 
Inlägg: 163
Blev medlem: 07 07 22, 9:07
Ort: Tran

Inläggav Templa-544B » 07 09 30, 8:17

Jag vet att länkar redan finns på Amazonklubben och PV-klubben för där har bland annat jag placerat länkar men hur är det med 140 -och 200-klubben? Är det någon här som är medlem där och känner för att göra lite reklam för oss här?
PV-544 Special I 60/61
(medlem nr 14566 i PV-klubben)
Användarvisningsbild
Templa-544B
Moderator
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 07 05 26, 2:47
Ort: Lund

Inläggav VOLVO PV 544 Sport » 07 09 30, 11:14

Jag är medlem i både 140 o 200 klubben, men man får inte länka till andra forum på 200 klubben :(
Medlem 11470 i Svenska volvo PV-klubben
Bild
Användarvisningsbild
VOLVO PV 544 Sport
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 07 05 21, 7:50
Ort: Karlstad, Sweden

Inläggav thomas » 07 09 30, 8:07

Larvigt att du inte får länka till andra snarlika forum. Jag skulle kunna köpa det om du var inte på ett Saab-99 forum och skrev att Volvo är bäst och ville länka. Men nu är det ju samma företag som gjort bilarna, bara olika modeller.

Samma sak med PV klubben. Deras hemsideforum är inte det vackraste eller lättaste att navigera runt på. Om PV klubben skulle vilja ha massor med aktiva medlemmar (få in lite nytt blod i leden) så skulle de anamma varje sådant här erbjudande. All publicitet är bra! Exponering, visa sig på marknader, träffar. Inte bara glida runt på någon obskyr inbördesklubbs dyrkan träff på Österböles parkering bakom bygdegården... Typ. Om det nu finns ett gäng eldsjälar som frågar om PV klubben vill vara med på ett hörn. Så är det självklart att de vill kolla upp att det är en seriös (till viss del seriös) sida. Sedan är det bara att släppa perkeringsbromsen peta i ettan och smyga iväg.

Jag är inte arg, inte irriterad, men inte heller förvånad. PV klubben består av äldre farbröder (50+) som vårdar sin pärla, de har garage me dalla verktyg som går att uppbringa. De kollar SMHI tre veckor innan om det är fint väder ute så de kan vädra sin pärla.
Vad som skulle behövas är en lite mer av en ungdoms sektion, locka till sig ungdommarna som gillar gamla bilar. De kör i sina halvrisiga vrak, medans deras hjärtan brinner för modellen. De gör det för att det är skoj! Tänk om PV klubben skulle ha en representant nere vid Vega grillen varannan torsdag på somamren, värva medlemmar, snacka, göra reklam för klubben etc.

Det är bara några funderingar. Nej, jag är inte medlem, jag kommer inte heller bli medlem.



En annan fundering ang detta forum, jag minns inte på rak arm om det var prat om att det inte fanns pengar till att bedriva detta eller inte. Men som forumägare, admin, moderator och användare på en hel hink med andra forum. (diskutera är skoj!) Så vet jag att ett forum tar ingen plats att tala om. Webbhotell i alla möjliga storlekar dräller det av, domännamnet är det som kan kosta pengar att bedriva. En .se domän kostar kanske i runda slängar 200 kronor om året, hotellplatsen kanske 50 kronor om året. 300 kronor per åk kan man spara ihop på tomglaspant. När jag går och pantar så lägger jag pengarna som blir i en burk, denna burk tömemr jag i slutet av året och betalar alla dessa domäner och webbhotell jag har. Perfekt!
Det som kostar är ens eget svett och slit för att deleta spamanvändare och hålla forumet rent från dynga. Men har man ett gäng lojala undersåtar så löser sig den delen med.

Bara några reflektioner. (för att få upp postningsfrekvensen och kanske starta en debatt)




/Thomas
thomas
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 05 29, 12:22
Ort: Stockholm

Inläggav VOLVO PV 544 Sport » 07 09 30, 8:37

Det här forumet är gratis så länge det finns reklam på det, vill jag ta bort reklamen då kostar det en slant !!
Medlem 11470 i Svenska volvo PV-klubben
Bild
Användarvisningsbild
VOLVO PV 544 Sport
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 07 05 21, 7:50
Ort: Karlstad, Sweden

Inläggav _hagitch_ » 07 10 01, 5:37

Väldigt bra skrivet thomas...det finns inget där som jag inte håller med om...tykcer också att pv-klubben skulle ha råd med ett par hundra om året...men som du säger så är det väll till stor del en massa äldre gubbar i klubben...men man tycker att det borde finnas lite mer yngre folk som mig som är medlemmar i pv-klubben...
_____________________________________
Medlem 13986 i Svenska volvo pv klubben
_hagitch_
Moderator
 
Inlägg: 350
Blev medlem: 07 05 25, 7:44
Ort: Köping

Inläggav Krippa » 07 10 01, 4:04

Är det nån här som känner herrarna i styrelsen för PV-klubben?
Lite personlig bearbetning kanske är nyckeln....
Medlem 11976 i Svenska Volvo PV-Klubben.
Användarvisningsbild
Krippa
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 07 06 22, 10:45
Ort: Flo, Grästorp

FöregåendeNästa

Återvänd till Förbättringar/Klagomål

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron