Samlingstråd B4B -allmänna frågor

Motorfrågor, förgasare, smörjning mm.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Re: Samlingstråd B4B -allmänna frågor

Inläggav Mattias Lavett » 19 10 12, 6:44

444Anders skrev:En av kolvarna vägrar släppa taget om fodret, är det något mer man kan göra för att motivera den? Den har nu haft diesel i cylindern i nästan 2v, hur lång tid kan det ta?

Någon mer hemblandningar kan man hälla i? Hört saker som (50% väteperoxid/50% hydralolja).


Skall börja knacka lite varje kväll med handsläggan från idag.

Mvh
Anders

Jag brukar ställa motorblocket i hydraulpressen på jobbet, pressa ner kolven lite ,
rengöra från rost mm & sen knacka ut den uppåt.
Medlem nr15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar på gården är:
Cheva 210 1955 (2-d stolpe)
Jocar Ford -32 5w hotrod
Ockelbo Ferrari (tom plastkaross)
Tiga FF1600-79
Volvo PV444C -51
Volvo 1956
Volvo Carina/Ockelbo 1967
Användarvisningsbild
Mattias Lavett
 
Inlägg: 2055
Blev medlem: 09 10 13, 7:08
Ort: Sandviken/Gästrikland

Re: Samlingstråd B4B -allmänna frågor

Inläggav 444Anders » 19 10 17, 6:02

Mattias Lavett skrev:
444Anders skrev:En av kolvarna vägrar släppa taget om fodret, är det något mer man kan göra för att motivera den? Den har nu haft diesel i cylindern i nästan 2v, hur lång tid kan det ta?

Någon mer hemblandningar kan man hälla i? Hört saker som (50% väteperoxid/50% hydralolja).


Skall börja knacka lite varje kväll med handsläggan från idag.

Mvh
Anders

Jag brukar ställa motorblocket i hydraulpressen på jobbet, pressa ner kolven lite ,
rengöra från rost mm & sen knacka ut den uppåt.


Jag lutar åt samma tanke, skall testa med att värma blocket med gas och sen kyla kolven med kolsyrespray och se om det får kolven att släppa taget litegrann annars blir det hydralen och då blir det andra bullar! :wink:

Mvh
Anders
___________________________________________________
Medlemsnr: 18974
PV444 E(S) -53 [Pågående revovering]
444Anders
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 07 05, 3:29
Ort: Göteborg

Re: Samlingstråd B4B -allmänna frågor

Inläggav Mattias Lavett » 19 10 17, 6:21

444Anders skrev:
Mattias Lavett skrev:
444Anders skrev:En av kolvarna vägrar släppa taget om fodret, är det något mer man kan göra för att motivera den? Den har nu haft diesel i cylindern i nästan 2v, hur lång tid kan det ta?

Någon mer hemblandningar kan man hälla i? Hört saker som (50% väteperoxid/50% hydralolja).


Skall börja knacka lite varje kväll med handsläggan från idag.

Mvh
Anders

Jag brukar ställa motorblocket i hydraulpressen på jobbet, pressa ner kolven lite ,
rengöra från rost mm & sen knacka ut den uppåt.


Jag lutar åt samma tanke, skall testa med att värma blocket med gas och sen kyla kolven med kolsyrespray och se om det får kolven att släppa taget litegrann annars blir det hydralen och då blir det andra bullar! :wink:

Mvh
Anders

Ja det är ju alltid risk att spräcka blocket men det har jag aldrig lyckats med ;) lyckatill.
Medlem nr15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar på gården är:
Cheva 210 1955 (2-d stolpe)
Jocar Ford -32 5w hotrod
Ockelbo Ferrari (tom plastkaross)
Tiga FF1600-79
Volvo PV444C -51
Volvo 1956
Volvo Carina/Ockelbo 1967
Användarvisningsbild
Mattias Lavett
 
Inlägg: 2055
Blev medlem: 09 10 13, 7:08
Ort: Sandviken/Gästrikland



Föregående

Återvänd till Motor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster