Sida 1 av 1

Duett 210, 1967 återigen.....

InläggPostat: 19 10 08, 7:27
av peppe
Hej på er, ny här men haft 9 duetter för typ 30 år sedan, och alltid ansett duett som en otroligt härlig bil.
är en P1800 ägare sen länge och är en favorit, men fick mer plats i garaget och var tvungen att skaffa en duett igen.

Är ingen extrem orginalare, vill ha mina bilar som jag vill ha dom, så denna isblåa (95) får pärlvit färg i fönsterdelen, gamla fälgar ( ej hålfälgarna), vita däcksidor, takräcke och antagligen röd/grå klädsel inne m.m

Med lite tur så ser din ljuset till våren, uppsnyggad, befriad från tragiska rostlagningar av amatör, och en fröjd för ögat och
känslan av att köra den av undertecknad!
Med vänlig hälsning,
Peppe

Re: Duett 210, 1967 återigen.....

InläggPostat: 19 10 12, 6:42
av Mattias Lavett
Välkommen , skapa gärna en projekttråd i forumet & låt det leva lite :D
//Admin

Re: Duett 210, 1967 återigen.....

InläggPostat: 19 10 15, 10:49
av kema
Tack så mycket för tipset. Nu fungerar bränslemätaren perfekt efter montering av jordkabel tank/chassi

Re: Duett 210, 1967 återigen.....

InläggPostat: 19 10 24, 3:00
av kema
Åter till bränslemätaren efter att bytt tankarmatur och fungerande mätare. Visserligen så gick mätaren bara upp till 3/4 tank efter fulltankning men det struntade jag i, men idag körde jag ca: 6 mil med bilen och då står mätarnålen på 1/2 tank. Skall jag byta mätaren också frågar jag expertisen ? Eller?
När jag väl skulle köra in bilen i garaget så plötsligt är bromspedalen helt stum och bromsen ligger på! Har inte kollat alls om det är på alla hjulen eller inte, så tror ni att det kan vara felaktigt spel på tryckstången till huvudcylindern? Eller?
Bromsbackarna är bytta sedan tidigare . Verkar kanske vara bakhjulen??
Ett perfekt forum måste jag säga. Är medlem i Amazon, MG- P1800, Jaguar-Svenska veteransbils- klubbarna, men det här forumet är sååå bra!,

Re: Duett 210, 1967 återigen.....

InläggPostat: 19 10 24, 7:12
av Mattias Lavett
Stopp i bromsslang säger jag är trolig orsak.
Och ang tankmätaren så har jag inget bra svar just nu.

Re: Duett 210, 1967 återigen.....

InläggPostat: 19 10 25, 7:31
av Arne
Om det inte är stopp i någon bromsslang så kan det bero på att utjämningshålet i huvudbromscylindern är blockerad, antingen av smuts eller att kolvstången inte gått tillbaks tillräckligt. Om du inte rört huvudcylinder och pedallänkage borde det inte bero på det sistnämnda.