Volvo "California" PV 1958. köpt i USA

Här pratar vi allmänt om volvo. Det som inte platsar i Motor, Chassi, mm ska skrivas här.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Volvo "California" PV 1958. köpt i USA

Inläggav smasken » 14 08 11, 8:22

Hej.
Jag har en Volvo Pv 1958 California model. Bilen köptes i USA ny av släkting och den har varit i min släkt sedan dess, så historian finns till bilen.
Motorn servades för två år sedan då byttes kam, kolvringar samt alla packningar. Motorn är B16 försedd med dubbla SU förgasare samt sport kam precis som när den var ny. Bilen är California vit(orginal lack så den är både matt och har sina rostfläckar) den har även vindrutetorkare bak, dragkrok samt försedd med spolarvätska till framruta. Självklart sitter det California bågar på kofångarna. Bilen gick blankt igenom besiktningen för 2 år sedan efter jag sett över den, då brukades den även under sommaren av mig.

Har köpare på den men det tar emot, funderar på om jag ska ha kvar den för framtiden.
saken är den att den bara står just nu då jag studerar till ingenjör och har varken tid eller pengar för den, samtidigt har jag en pontiac 1966 och båt så den har blivit åsido satt, men jag vill ju tro att det kommer finnas tid för den i framtiden.

Skriver här då jag är nyfikien på om jag sitter inne på en skatt, eller om det inte är så märkvärdigt samt kanske värde på den. Kanske finns det en riktigt entusiast på forumet som skulle vilja köpa och ge bilen den vård den förtjänar.

Tack för svar och synpunkter
MVH Mats Palmgren
volvo pv544 08 a 1958 california
smasken

Återvänd till Allmänt om volvo