Volvo Pv544 -65

Skapa en egen tråd för din bil, och håll oss uppdaterade med nya bilder och info allt eftersom.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Re: Volvo Pv544 -65

Inläggav Wire72 » 10 03 21, 9:58

Ojoj vad Pv:n legat i dvalan i kall garaget under vintern, Jag har lidit av en massa Datsun delerium. 4 st Datsun,, 2 st Datsun Cherry -82 respektive -83 (-82:an såldes i helgen) Sen en Datsun 720 diesel pickup -82 och en Datsun 120Y -76. 120Y:n håller på att kastas ihop det nödvändigaste nu för att ha en körbar byabil för tillfället. Datsun cherry -83 samt en Volvo 142 -69 ska köras på bilskroten nu till sommaren, samt att -61:an vart bytt mot en framtida campingbuss Cheva G20 hightop, Bygget på den ska påbörjas nu till våren, Nåja, Vart ingen underredsbehandlingen eller slipning av Pv544:an i höstas, fixade nytt i alla hjul, bromsar, hjulcylindrar osv, Måste göras en beställning nu till vårkanten, men man blir sugen varje gång man går in i garaget, men än idag så komer kalla nätter upp mot -28 så det får allt vänta ett tag till, Men snart så.. Nästa sommar eller så.. haha..
Gammalt och rostigt skrot glimmar alltid i mina
Wire72
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 08 07 08, 8:06
Ort: Norrbottens m

Re: Volvo Pv544 -65

Inläggav Mattias Johansson » 10 03 22, 4:01

FINNS det en 120Y kvar på denna sidan finska gränsen? :shock:
Jag tror du hallucinerar. :lol:
Medlem nr 13381 i Svenska Volvo PV-klubben.
Admin.
Användarvisningsbild
Mattias Johansson
Site Admin
 
Inlägg: 791
Blev medlem: 07 08 06, 8:09
Ort: Kalix

Re: Volvo Pv544 -65

Inläggav Wire72 » 10 03 23, 7:54

Mattias Johansson skrev:FINNS det en 120Y kvar på denna sidan finska gränsen? :shock:
Jag tror du hallucinerar. :lol:


:D Köpte den för ca ett år sedan, fick den hemkörd på gården och hade redan bestämt mig att köpa den innan jag ens sett en bild eller den ens kommit in på gården,, Finns mkt jobb på den att göra, Men inte så farligt med rost och en beställningslista (Hel A4 sida) är skickad till England nu i veckan, Datsun:en är i trafik nu till 1 Oktober så nu jag sålt min Datsun Cherry coupe -82:a så får småslantarna gå till 120Y:n då det just nu är min enda bil i trafik :)

Men nu ska vi se om du kan hallucinera och så lite :wink:

Bild

Bild

Bild

Då det är en stor brist på Datsunklubbar i Sverige av någon underlig anledning så har man joinat en engelsk en.. :wink:
Gammalt och rostigt skrot glimmar alltid i mina
Wire72
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 08 07 08, 8:06
Ort: Norrbottens m

Re: Volvo Pv544 -65

Inläggav Dalablå » 10 04 05, 10:33

Wire72 skrev:Bild


Här kollar man in din pärla, och sen kikar på blocket direkt efter för att kolla fler roliga bilar... Då dyker din bil upp igen, sådär kan du ju inte hålla på! :shock:
Har du fått några intressenter på den?
Användarvisningsbild
Dalablå
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 09 06 25, 8:36
Ort: Svärdsjö

Re: Volvo Pv544 -65

Inläggav Wire72 » 10 04 07, 7:45

:D Blir lätt så på min gård.. Variation förnöjer,, Nästan fixat ihop ett avgassytem till 120Y:n idag, Är väldigt lugnt på Datsun försäljningsfronten, verkar inte finnas så stort Datsun intresse i Sverige :) Och den har ju sina skavanker :wink: Men dock i trafik och nu nästa vecka så om jag hinner så monteras det på en ny koppling, sen så ska Chevy:n checkas igenom lite igenom och... Uschhh!!! för många projekt på gården.. :lol:
Gammalt och rostigt skrot glimmar alltid i mina
Wire72
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 08 07 08, 8:06
Ort: Norrbottens m

Re: Volvo Pv544 -65

Inläggav Wire72 » 10 12 15, 7:32

Smyger in här och dumpar av 2 st sena höstbilder då stackars Pv:n vart inpackad i garaget, Skulle flytta vedbodan men får bli till våren istället, Extra motorn framför bilen och lite delar och annat junk.. Ska inhandlas lite bromsrör och annat nödvändigt nu under vintern.. Grannen kom ned i höstas med med en kartong med splitternytt lyktglas inköpt på början av 1980 talet men passade inte hans Volvo 240, men ska vara till någon Volvo så får prova de till våren,,
Ha en GOD JUL nu alla Volvo fantaster :wink:

Bild

Bild
Gammalt och rostigt skrot glimmar alltid i mina
Wire72
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 08 07 08, 8:06
Ort: Norrbottens m

Re: Volvo Pv544 -65

Inläggav Mattias Lavett » 10 12 15, 8:56

ser ut som i mitt garage ungefär ;)
Medlem nr15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar är:
Chev 210 -55
Ford -32 5w hotrod
Volvo 145 68&70
Volvo PV444C-51
Volvo PV544A
Volvo Sport -56
Volvo Carina/Ockelbo 1967
Volvo 445A&D Lev.ch pickup
Volvo P210
Användarvisningsbild
Mattias Lavett
 
Inlägg: 2028
Blev medlem: 09 10 13, 7:08
Ort: Sandviken/Gästrikland

Re: Volvo Pv544 -65

Inläggav Torbo » 10 12 20, 8:53

boz skrev:
Wire72 skrev:Vad bra.. då vet jag vad dom plattjärnen och gummikuddarna ska sitta, har en full låda med diverse som jag inte vet vars det ska sitta,, så kul när man inte skruvat isär bilen själv.


Gratulerer med mye fin jobb! Det gir gode følelser å se hvor bra din bil ser ut til å bli! Ting tar med men holder man i trådene så kommer man i mål og med godt resultat. Og gleden av å være ferdig med et prosjekt er ubeskrivelig.
SElv har jeg restaurert fire veteranbiler: Renault Dauphine, Volvo Amazom, Volvo PV og Volvo Duett..
Problemet er at jeg ikke klarer å kvitte meg med dem. To er mine sønners, men de har mistet plass tid og penger. Og jeg har hånd om dem. Bruker alle mine penger på det og ikke flatskjerm, ipad og slikt tull...
tar heller en fisketur med min campingbil som også er gammel... Ikke restaurert, ikke vinterkjørt så den klarer seg...
Torbo
 
Inlägg: 254
Blev medlem: 10 11 20, 4:21

Re: Volvo Pv544 -65

Inläggav Wire72 » 13 10 29, 7:39

Kanske dags att lyfta fram denna tråd.. är ju ett tag sedan :roll: Min svarta Pv är såld för länges sedan och alla andra Volvo bilar. har lite annat i vagnsparken nu. Men den blå Pv:en har hängt med en flytt och allt.. Just nu är det beställt packboxar och andra packningar till motorn.. Återkommer någon afton med lite blandade bilder :wink:
Gammalt och rostigt skrot glimmar alltid i mina
Wire72
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 08 07 08, 8:06
Ort: Norrbottens m

Föregående

Återvänd till Projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst