In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Har precis köpt den, och den är ju en körklar bil så nån projekttråd kanske inte är aktuell , men nån liten detalj ska jag ju säkert ändra på bilen. https://www.garaget.org/?car=419662
Antingen är det läckage i kapilärröret från motorgivaren eller så har nåt hänt med nålen, jag skulle nog börja ta loss mätaren ur instrumenthuset & kollat mätarnålen. Ta ur stolen & lägg dig på rygg i bilen så bör du komma åt att skruva underifrån.
Bromsslang igensvälld invändigt brukar vara ett vanligt fel. Prova lossa en luftnippel på hjul med anliggning , släpper bromsen då så är det bromsslangen
Härliga bilder , (synd texten var på engelska, bara jobbigt läsa då) , men jag gillar titta på bilder med så det går ändå Du har inte BBcode länk på bilderna i bloggen så du kan klistra in dom här i tråden ?
En av kolvarna vägrar släppa taget om fodret, är det något mer man kan göra för att motivera den? Den har nu haft diesel i cylindern i nästan 2v, hur lång tid kan det ta? Någon mer hemblandningar kan man hälla i? Hört saker som (50% väteperoxid/50% hydralolja). Skall börja knacka lite varje kväll m...