Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Blomquist skrev:Efter så mycket jobb tycker jag att du och bilen förtjänar riktig plåt istället, men du kanske vill ut och åka snart?
Tack för utförlig beskrivning av packboxbyte, jag skall själv till att göra det på Duetten inom kort.
Mattias Lavett skrev:härligt, hoppas du får på lite färg på bakskärmen & en annan färg på förarstolen, sen är blien fulländad
Stefan_B skrev:Mattias Lavett skrev:härligt, hoppas du får på lite färg på bakskärmen & en annan färg på förarstolen, sen är blien fulländad
Det blir att åka så här under överskådlig framtid. Ska jag göra något åt bakskärmarna så ska jag byta ut dem mot plåtskärmar, men de jag har kräver både svets- och riktjobb. Till stolen finns ju nytillverkade klädslar till överkomligt pris, men först ska jag ha motorn att funka. Det blir intressant att se hur mycket olja den drar... Sen vill jag åtgärda förgasaren, eller hitta nåt annat att sätta dit. Jag har en opelbestyckad Weber 36/36 som jag kanske provar till vintern när kvällarna blir mörka och långa. Ett misabinsug till denna har jag just löst upp på tradera
Vet du Mattias (eller nån annan) hur Weber 36/36 funkar tillsammans med den gamla typen av grenrör med bara ett utblås? De fick ju två utblås senare.
Stefan_B skrev:Tack för infon om tungt gods, jag ska tänka på det om det blir att kapa isär ett grenrör. Jag bildgooglade lite på grenrör till B18, det fanns fler sorter än jag trodde. Hade alla B18 enkelt avgasutblås, även de sista med strombergförgasare? Det verkar finnas sportinsug som sitter ihop med grenröret också. Och marinutförande och traktorutförande... och bandvagnar och valpar...
Mattias Lavett skrev:Finns många varianter, blev dubbelblås när strombergarn kom. helgjutjärn med dubbla SU är från volvo 140 med B20
Men ska du behålla enkelblås så är ju ett B18 sport avgas att föredra.
Kan kika vad jag har kvar på hyllan senare idag & skicka lite bilder om jag får din mailadress.
Arne skrev:Ska du kapa isär ett grenrör så är det enklare att kapa ett dubbelrör från B18 -67 eller B20. Det är mer gods i det och dessutom får du ca. 8 hk mer eftersom motorn kommer att andas ut mycket bättre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster