In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Vi städade ur ett förråd i veckan och hittade då det här takräcket och fälgarna. Någon sa att det var till en Volvo PV men jag är lite osäker. Är det någon som vet vad detta är och vad det kan tänkas vara värt?
Takräcket är lite svårt att avgöra, kan vara ett universal som passar olika modeller. Fälgarna verkar däremot härröra från en PV, Duett eller Amazon fram tom. -64 års modell. Före -51 års modell hade PV 16" fälgar och 4 bult.
Fälgarna kan man oftast läsa av såtillvida att det står instansat månad och årtal ganska nära fälgcentrum. Det är från olika årsmodeller. En av fälgarna har nitar och härrör därmed från en 50-talsbil. Om dom är fria från gravrost och inte ser ut att vara skeva tycker jag att en hundring styck eller lite mer låter vettigt. Takräcket ser ju jättefint ut, universal som Arne skriver, jag skulle satsa på en tusenlapp. Tradera kunde kanske vara en bra idé. (eller här?)