Hej på er alla. Gambit, ny medlem/Duett-64

här kan du skriva lite om dej o din bil/bilar.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Hej på er alla. Gambit, ny medlem/Duett-64

Inläggav Gambit » 17 12 03, 6:07

Gambit bor någonstans i Sverige och är mitt livet eller möjligen i utför då det idag återigen går undan lite så som när han var yngre med nå tok som han måste hålla på med.
Tanken var först den att införskaffa en veteran MC som jag kunde kicka igång ett par gånger per år och njuta av ljudet och avgasröken men att det helt troligen inte skulle stanna bara där och hur det nu vart så snubblade jag över en Duett -64 till salu och slog till, och ej enbart till glädje för min egen del utan även åt min fru. barn och barnbarn, en mycket trevlig bil i ett dugligt brukskick

Bild

Bild

Bild
Gambit

Re: Hej på er alla. Gambit, ny medlem/Duett-64

Inläggav Blomquist » 17 12 05, 10:14

Välkommen. Är bilen besiktigad och körklar? Framtidsplaner?
Blomquist

Re: Hej på er alla. Gambit, ny medlem/Duett-64

Inläggav Gambit » 17 12 05, 11:21

Tack ska du ha. Japp, den vart senast besiktigad i mars utan anmärkning hur det nu gick till, ett stor hål i böjen bakom den främre ljuddämparen och skarvat med typ tejp i mitt under bilen.
Det är åtgärdat och motorn har fått sig en översyn, byte av topplockspackning och planing av toppen mm oljebyte, kylarvätska och termostat.
Bilen rullar över den här vintern med sedan är min tanke att åtgärda rost o lacken men först en igenomkörning invändigt då en skitigare bil det får man leta efter, inte en mm ren, förra ägaren har typ rullat sig i den som en säl insmord i fett och motorolja så att det blir ett redigt jobb bara det att göra bilen rent invändigt, det mesta är i övrig ok så att det blir ju lite kul också.
Mer detaljerat så har jag i tanke att "råttifiera " bilen dvs att den ska se ut som hämtad ur skogen men i prima skick annars för det kan jag fixa själv och att det tuggar inte så djupt i plånboken.
Gambit

Återvänd till Presentation av forumsmedlemar