Duett/PV-väghållning

Växellådor, bakaxel, upphängning, däck o fälgar.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Re: Duett/PV-väghållning

Inläggav Mattias Lavett » 20 10 10, 5:16

Duett Ett skrev:Den är ganska glapp hö blad fram, så det ska fixas. Jag ska lägga den på sidan med en tip-girl och byta ut stötdämparbalken + dit med nya konidämpare. För övrig finns nästan ingen rost under men den behöver målas och tectylas. Då ska jag även montera en krängningshämmare bak, den kränger ganska mycket nu och det vill jag absolut ha bort. Dessutom har jag nu fått tag i en 3,54 utväxling som ska dit fortare än kvickt. Det borde bli som ett helt extra växelsteg, och ettan är ju ändå löjligt låg. En överväxel på det kanske är onödigt, jag kör inte särskilt fort.

Mvh A


Nä överväxel är nog inte nödvändigt dmed den utväxlingen.
Den balken är ju av ganska enkel konstruktion så den är inte svår & byta, nackdelen är väl att du inte kan svetsa ovansidan då.
Medlem nr15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar på gården är:
Cheva 210 1955 (2-d stolpe)
Jocar Ford -32 5w hotrod
Tiga FF1600-79
Volvo PV444C -51
Volvo 1956
Volvo Carina/Ockelbo 1967
Duett 445-210 framtida projekt
Användarvisningsbild
Mattias Lavett
 
Inlägg: 1972
Blev medlem: 09 10 13, 7:08
Ort: Sandviken/Gästrikland

Re: Duett/PV-väghållning

Inläggav Duett Ett » 20 10 10, 8:24

Nån gång kanske jag ramlyfter, men det blir inte nu iallafall. Jag kommer nog att ta bort två ostbitar ur balken så jag kan svetsa ovansidan underifrån och sedan svets tllbaka ostbiten.
Duett Ett
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 10 05, 8:46

Re: Duett/PV-väghållning

Inläggav Mattias Lavett » 20 10 11, 7:46

Duett Ett skrev:Nån gång kanske jag ramlyfter, men det blir inte nu iallafall. Jag kommer nog att ta bort två ostbitar ur balken så jag kan svetsa ovansidan underifrån och sedan svets tllbaka ostbiten.

Ja så har jag gjort nångång med, men glömt av det nu när jag skrev :)
Det funkar bra , alternativet är väl att göra balken i två delar som orginalet & först svetsa dit övre delen & sen punkta ihop dom.
Medlem nr15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar på gården är:
Cheva 210 1955 (2-d stolpe)
Jocar Ford -32 5w hotrod
Tiga FF1600-79
Volvo PV444C -51
Volvo 1956
Volvo Carina/Ockelbo 1967
Duett 445-210 framtida projekt
Användarvisningsbild
Mattias Lavett
 
Inlägg: 1972
Blev medlem: 09 10 13, 7:08
Ort: Sandviken/Gästrikland

Re: Duett/PV-väghållning

Inläggav Duett Ett » 20 10 11, 8:38

Ja så kan man ju också göra. Idag har jag kört säkert 40 mil, utan minsta problem. Fantastiskt bra bilar det här. Jag kör nog tills det kommer snö, sen får det bli tip-girlen och epoxigrund under, krängningshämmare och annat. Förövrigt så har jag skaffat reservdelar till nästan allt som kan gå sönder och slitdelar. Men jag har ingen extramotor än, det vill jag ha. Någon som har nåt tips??

Mvh A
Duett Ett
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 10 05, 8:46



Föregående

Återvänd till Chassi, bromsar o transmission

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron