Hej,
Jag ska ställa in förtändningen på min PV 444 HS -54 med
B4B-motor (44 hkr). Inför detta jobb så har jag några funderingar som jag hoppas kunna få svar på.
*Enligt instruktionsboken så ska det vara 5 graders förtändning. På trans.kåpan finns ett pilformat plåtbleck och på svänghjulet ett hack. Representerar detta hack 0 grader = ÖDP eller 5 graders förtändning? (Jag har trott att hack = 0 grader och därför märkt upp 5 grader själv, men jag vill ändå höra mig för.)
*Vid vilket varvtal ska det vara 5 graders förtändning?
*Vid inställning av dessa 5 grader, ska då vaccumregulatorn vara urkopplad eller inte?
*Finns det inte några specifikationer för
B4B liknande 1500 rpm/20 grader/bortkopplad vaccumreg., som det finns till senare volvo-motorer?
*Jag har tänkt använda tändinställningslampa och varvtalsmätare, så därför skulle det vara bra att få hjälp med detta.
Tack på förhand.
Hälsningar
Jonas F