Nu har det hänt nått iallafall, dock inte spackling.
Ska får hjälp med spacklingen av en kompis framöver så i väntan på det tog jag isär motorn.
Den såg mycket bra ut inuti man kunde till och med se honingsmärkena i cylindrarna

Lagren och vevaxeln såg mycket fina ut ävenså kamaxeln så gör inget där.
Vad som jag hittills vet ska bytas är:
Kamdreven då dessa backelit-drev kan haverera.
Vattenpump
Ska bli p-box både på bakre och främre vevaxeltätning (aldrig gillat filtringar)
Nya kolvringar
Alla packningar
Tog ur en ventil med och den såg bra ut och minimalt glapp i styrningen så är de andra lika bra så blir det bara inslipning av dem och nya tätningar.
Nu återstår tvättning av alla dela inför målning





Minns när jag drog av den här pinnbulten för många år sen, nu blir det till att borra ur den.






Inte kollat specifikationerna men glappet på ringen ser lite stort ut men eftersom det inte var några speciellt stora vändkanter och man ser honingsmärkena så antar jag cylindern inte är för mycket sliten.

Honings märkena syns än så inte så slitet.
Mvh Henrik