Rejält glappande spjällaxel

Motorfrågor, förgasare, smörjning mm.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Rejält glappande spjällaxel

Inläggav Amighan » 12 10 14, 8:00

Hittills har jag låtit bilverkstaden arbeta med min ryckiga PV (Garantijobb), och de har under gångerna som de haft bilen inne hos sig bytt ut allt (bokstavligt talat) som har med tändningen att göra. De har inte lyckats! :(

Nu har jag kollat lite här på forumet, och börjat lite smått att jämföra med bilen min. Jag har en rejält glappande spjällaxel, och hela länkaget på förgasaren är utan styrsel (glappar). Nu är jag inte någon "hejare" på att meka än, så jag undrar lite generat hur jag rättar till felet. Nu vill jag ordna det här själv, utan att blanda in verkstaden. Det kan ju vara kul att åka dit och tala om vad det var för fel ..... och att det är åtgärdat. Eller hur? :wink:

Köper jag en ny spjällaxel, eller är det någon bussning som ska bytas ...?.. är det kanske skäl till att byta alla packningar i samband med förgasaren, när jag ändå håller på med reparationen? Finns det någon sprängskiss att få tag på, så att jag ser vad jag håller på med? :?

Tacksam för råd!
Germund
v2
Användarvisningsbild
Amighan

Re: Rejält glappande spjällaxel

Inläggav Hasse63 » 12 10 14, 5:26

Gunnar ¨på Förgasarteknik renoverar din förgasare, brotschar och monterar din en ny spjällaxel och nya packningar till en bra pris.
:wink:
.
.Volvo Amazon Pictures har verkstadshandböcker mm
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Användarvisningsbild
Hasse63

Inläggav Amighan » 12 10 15, 3:03

Hasse63 skrev:Gunnar ¨på Förgasarteknik renoverar din förgasare, brotschar och monterar din en ny spjällaxel och nya packningar till en bra pris.
:wink:

Tack Hasse63!
Var hittar jag Förgasarteknik och Gunnar? :)
Användarvisningsbild
Amighan

Inläggav JanneR » 12 10 15, 11:25

Se nedanstående länk.

http://www.forgasarteknik.se/

Mvh Janne
JanneR

Återvänd till Motor