Hittills har jag låtit bilverkstaden arbeta med min ryckiga PV (Garantijobb), och de har under gångerna som de haft bilen inne hos sig bytt ut allt (bokstavligt talat) som har med tändningen att göra. De har inte lyckats!
Nu har jag kollat lite här på forumet, och börjat lite smått att jämföra med bilen min. Jag har en rejält glappande spjällaxel, och hela länkaget på förgasaren är utan styrsel (glappar). Nu är jag inte någon "hejare" på att
än, så jag undrar lite generat hur jag rättar till felet. Nu vill jag ordna det här själv, utan att blanda in verkstaden. Det kan ju vara kul att åka dit och tala om vad det var för fel ..... och att det är åtgärdat. Eller hur?
Köper jag en ny spjällaxel, eller är det någon bussning som ska bytas ...?.. är det kanske skäl till att byta alla packningar i samband med förgasaren, när jag ändå håller på med reparationen? Finns det någon sprängskiss att få tag på, så att jag ser vad jag håller på med?
Tacksam för råd!
Germund