Hej, skall försöka svara
"Huvudcylindern är inköpt ny så den får då
modifieras som nämnts tidigare"
Du menar plugga ena utgången antar jag, vilket blir nödvändigt om du skall ha servo..
"Jag är inte sugen på att byta till hängande pedalställ då jag vill ha värmepaketet så orginal som möjligt."
Nej, det är heller inte nödvändigt
"Ett bromsservo ifrån tidig Amazon är kanske att föredra för funktion på skivorna fram ,något att tänka på där?"
Ett enkrets-servo från t.ex. Amazon kan man med fördel montera, då det blir ganska tungtrampat annars, men det är inte absolut nödvändigt.
"Är bromsok ifrån ett enkrets system enklare att få till ett fungerande system ?"
Det är enklare än att bygga om till enkrets- än tvåkretssystem, ja.
"Kan man ha ok ifrån ett tvåkrets system å ändå ha trummor kvar bak lite mer rördragning för ett tvåkrets system men då fungerar kanke inte bromsservo ifrån tidig Amazon (66-67-68)?"
Amazon med tvåkretssystem har trummor bak, servot är helt annorlunda och sitter ihop med huvudbromscylindern.
"Okhållaren ifrån Amazon är tydligen 75mm i infästningen eller 90mm som får
modifieras, Men är 75mm för enkrets å 90mm för 2krets ?"
Okhållarna är olika för två- respektive enkrets eftersom att oken har olika cc, men jag har inte måtten till hands.
"Behöver jag bromsreducerare för att bakbromsarna inte ska låsa sig före skivbromsar fram börjar nypa isf ifrån Amazon" Som jag skrev tidigare i denna tråd har Amazon 65 års
modell skivor, men ingen reduceringsventil.
Slutligen vill jag erinra om att det är viktigt att man har kolla på vilka komponenter som ingår i respektive system, så att man inte blandar ihop så att det blir fel. Jag tänker framförallt på hjulcylindrar bak.