Fan vad smart du är då
klart det borde gå & göra så med tryckluft, visste ju att man kan ta bort fjädrarna lätt om kolven går ända mot ventilerna men det är ju oftast bara dieselbilar som har så tajt mellan ventiler & topp, men med tryckluft i så funkar det ju. Exakt ett sånt verktyg som ni beskriver har vi till lastbilsmotorerna på jobbet, fast
modellen större då än vad som behövs till en B20
gör ett sånt & trycka ner tallriken med & sen en liten skruvmejsel & en magnet att ta loss knastrena med så kommer du lösa det galant.
Jag har ett liknade verktyg att använda på lösa topplock som jag sätter i pelarborrmaskinen & trycker ner fjädern med, börja med att knacka lätt med en liten hammare på kanten på fjädertallriken så hör du att det blir ett annat ljud när dom "släpper" från ventilskaftet sen trycker du ner fjädern med verktyget & pillar bort knastrena.
Kan fixa nån bild på mitt verktyg senare idag om det är intressant.?