Sida 1 av 1

M40 låda..

InläggPostat: 20 10 22, 10:24
av Cheva409
Hej på er alla Pv-Duett luvvers :D
En undran , har alla M40 lådor sett lika ut i alla år ?
tänker på längden och fästhål , V.H. Olle ,

Re: M40 låda..

InläggPostat: 20 10 25, 7:45
av Arne
Själva lådan har sett i stort sett likadan ut, hastighetsmätarvajerns uttag vinklar lite olika på PV och Amazon. Locken skiljer sig mellan lång och kort spak, men dessa går att växla mellan hur man vill. Då det gäller B16 M40 låda så är det annan hålindelning mot sprängkåpan.

Re: M40 låda..

InläggPostat: 20 10 26, 10:00
av Blomquist
Senare M40 är lite kraftigare. Man känner igen dom på svängningsdämparen som sitter bakerst. Grövre bottenstock. M40 tidigare utgåva har finare splines på utgående axel och den lådan fanns också i en förstärkt variant. Kan tyvärr inte komma med ytterligare detaljinfo, men vi har kanske någon M40-guru här på forumet som vet mer.

Re: M40 låda..

InläggPostat: 20 10 30, 10:57
av Cheva409
Tack för svar :)

Re: M40 låda..

InläggPostat: 20 11 07, 9:33
av Mattias Lavett
Längden är samma på alla M40 vad jag vet om du tänker på anliggningsytan mot sprängkåpa/medbringare kardan.
Däremot om du ska i med lådan i en PV så ska hastighetsmätarvajern peka mer snett neråt (klockan-5) än på tex 140 & Amazon (klockan-4)
Dom blev som flera tidigare skrivit , kraftigare med åren, sista åren känns igen på att även huset är förstärkt med fler gjutribbor på sidan.
Locken passar flytta emellan lådorna, men tänk på att locket till M30 lådan är annorlunda på insidan (saknar backspärr)

Att M40 & M30 till B16 har annan bultdelning mot sprängkåpan tål att upprepas.