In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Om det inte är stopp i någon bromsslang så kan det bero på att utjämningshålet i huvudbromscylindern är blockerad, antingen av smuts eller att kolvstången inte gått tillbaks tillräckligt. Om du inte rört huvudcylinder och pedallänkage borde det inte bero på det sistnämnda.
Spraya med WD40 eller dyligt så borde den lossna och gå att skruva ut. Se till att inte tempgivarens kabel tvinnar sig utan står still då du skruvar ur givaren för annars kommer den att gå sönder och den är inte billig.
Det finns en hel del nya delar till PV, mest till 544 men även 444. Här är några exempel på vilka som säljer delar. www.motoroldies.se www.vp-autoparts.com www.cvi-automotive.se PV klubben och SVIS har också delar, men då måste du vara medlem i PV-klubben.
Matrikeln är en bok man får om man är medlem i PV klubben. Där står förutom alla medlemmar och deras fordon även modellbeteckningar, färgkoder, årsmodellsförändringar mm.
Fick PV Notiser i postlådan idag. När jag ser på reservdelslistorna så noterar jag att delar man köper via PV klubben är dyrare än på de etablerade försäljningsställena likt Motoroldies m,fl. Det gäller förstås inte alla typer av delar. Jag förstår inte varför man har en sådan prissättning till sina...
Kommer du inte åt med clipsen från insidan så ska det nog sitta plasthylsor från utsidan som epanderar då du trycker in piggarna i hålen. Dessa plasthylsor håller även kronmärket 544 som sitter framför dörrarna på 65 och 66 års modell.
Då man monterar skivbromsar så ska man se till att ta bort eventuell backventil som sitter på huvudcylindern. Man gör så i de fall man monterar skivbromsar på PV/Duett och behåller original huvudbromscylinder. Om man behåller backventilen så börjar bromsokens kolvar att ligga an så beläggen trycker ...