Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Affetor skrev:Har fixat blinkersproblemet nu, har också fixat till lite annan el tex bromsljus och annat smått.
Felet med blinkern var att det va dålig jord. Så det va inget större problem att åtgärda.
Men nu har ett annat udda problem uppstått, blinkern funkar bara när jag inte har halvljus igång.
Har jag halvljuset igång så funkar inte blinkern av nån anledning, men stänger jag av lyset så börjar fungerar blinkern.
Det kan hända att den det blinkar till 1 eller max 2 gånger när jag har halvljuset igång men inte mer än så.
Någon med mera kunskaper om elsystem som vet eller har nån idé om vad det kan vara för fel ?
Mvh Affetor
Affetor skrev:Nu är problemet fixat, jag vet dock inte alls vad jag gjorde för att få det o funka. Jag höll på att kolla på vart alla kablar gick osv, drog o slet lite i kablarna. Hittade inte på nån felkoppling av det jag har hållit på med. Så då tänkte jag ge upp för dagen, men jag testade blinkern och det fungerade klockrent Min bil lagar sig själv ibland verkar det som.
Men jag antar att det va nått jordfel någonstans...
Mvh Affetor
Affetor skrev:Haha, duktig bilelektriker är att tag i Men det är ju alltid roligt när lyckas fixa något fel som man inte kunna allt för mycket om. Ännu roligare är det när man inte ens vet vad man gjort åt problemet, Haha
Återvänd till Elsystem, Instrument, Reglage
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster