Motorfrågor, förgasare, smörjning mm.
Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
av Manpower74 » 10 11 07, 7:42
Har en Pv 61:a med B18 som är lite sliten och otät , så jag tänkte kolla om det bara är att byta motorerna rätt av eller måste det göras något extar för att få dit en B20 ...?
-
Manpower74
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: 10 09 15, 7:17
av gusten » 10 11 07, 8:03
Bolt on
-
gusten
-
- Inlägg: 325
- Blev medlem: 07 07 31, 10:32
- Ort: Lund
av Mattias Lavett » 10 11 07, 8:34
det enda som skiljer är väl generatorns infästning & att B20n har en aluminiumförstärkning i bakkant under tråget mot kopplingskåpan, (den kan sitta kvar men det finns kanske inte möjlighet att dra i dom extra bultarna mellan motor&låda som sitter på B20) men annars bara bulta dit, se till att inte blanda ihop fel koppling&urtrampningslager bara då dessa finns i flera utföranden.
Medlem nr15416http://www.garaget.org/farbrorbozzeMina bilar är:Chev 210 -55Ford -32 5w hotrod Volvo 145 68&70Volvo PV444C-51Volvo PV544AVolvo Sport -56Volvo Carina/Ockelbo 1967Volvo 445A&D Lev.ch pickupVolvo P210
-
Mattias Lavett
-
- Inlägg: 2030
- Blev medlem: 09 10 13, 7:08
- Ort: Sandviken/Gästrikland
-
Återvänd till Motor
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster