Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Päpa skrev:Jag ger upp och ber om hjälp, jag har försökt med gängtolkar men inte hittat nåt som stämmer. Vad är det för gäng på pinnbulten till toppen på en B16 o gängen på bultarna som håller svänghjulet mot vevaxeln, där tycker jag att M8x1 passar, kan det stämma? Om det är någon som har 2 muttrar till toppen vore det perfekt...
Mattias Lavett skrev:M11x1,5 får jag toppbultarna till , tyvärr står min extra motor så dumt till & intrasslad bland allt annat skrot så jag kan inte mäta på svänghjulspinnbultarna.
toppmuttrar finnes, skickar dig ett PM om det.
Päpa skrev:Någon som vet om det har någon betydelse om det skiljer litegrann på längden på dessa bultar som håller svänghjulet mot vevaxeln. De är 28mm o 30mm mätat från skallen, och forfarande har jag inte fått fram vad det är för gäng ( delvis för att renoveringen stått stilla) så är det någon som vet gängen eller har typ 4st muttrar över så är jag intresserad. Försökte bifoga bild på bultarna men det gick inte, stod typ att forumets bifogande del var fullt!?
volvodidi skrev:Hi,
svänhjulsbultarna är M8x1, och pinbultar för Topplocket är en normalt M11 (x1,5mm).
Dieter
Päpa skrev:volvodidi skrev:Hi,
svänhjulsbultarna är M8x1, och pinbultar för Topplocket är en normalt M11 (x1,5mm).
Dieter
Jag har nog lyckats få tag i sakerna tack vare Mattias Lavett här på forumet, men är det någon som vet om det har någon betydelse om längden på svänghjulsbultarna är olika? Tyvärr får jag ju inte med bilden så ni får se hur det ser ut
volvodidi skrev:Hej,
svänghjuls bultarna är 30mm lång (B16B från 61).
Dieter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster