Duett A-traktor -57

Skapa en egen tråd för din bil, och håll oss uppdaterade med nya bilder och info allt eftersom.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Duett A-traktor -57

Inläggav blomman-97 » 13 05 29, 9:26

En del att sätta igång med! Jajemen!
På min presentation förlaras lite närre vad vi har tänkt oss hittills. vi Funderar fortfarande på hur vi ska få alla sladdar på plats, men det går framåt! saknar hel ljus o bromsljus nu bara! någon som vet hur man kopplar om en fotomk. till tryckknapp på panelen? och var sitter bromsljus kontakten?
Användarvisningsbild
blomman-97

Re: Duett A-traktor -57

Inläggav Blomquist » 13 05 29, 3:07

Tjena, bromsljuskontakten sitter i främre änden av huvudbromscylindern.
Fotomkopplare är väldigt trevligt, är du säker på att du inte vill ha kvar den?
Blomquist

Inläggav blomman-97 » 13 06 12, 3:33

Det är ju visserligen jättekul med en sån grej som en fotomkopplare, men är man kort i rocken så når man inte ner ordentligt. Sen är allt helt rostigt och det går inte att få ur skruvarna heller så det får nog bli knapp ändå!
Nu funkar hel o halvljuset som det ska. och lampan lyser i rätt läge så nu är det att tuffa vidare i ljusets hastighet :wink: .. Bromsljuset ger mig gråa hår!! Kan inte begripa varför det inte funkar! :?

Besöken på Skroten Har varit en hel del och pengar rullar fort, men jag tycker ändå att det funkat bra att få tag i de delarna som jag behövde.
Dörrstoppar, blinkerslampor, backspeglar, fotsteg, kromlister och faktiskt vissa gummilister, säten, relä, och mycket mera!
Tog en runda till Helsingborg och införskaffade ratt och kofångare till bak. och förhoppningsvis ett par länkarmar :wink: .
Det var en ganska trevlig utflykt till Höör occh veteranmarknaden där. Men motorhuven hittade vi änddå till sist i skurup hos Vår egen Tommy Lindborg :D .
Nu är det bara vindrutetorkar aggregatet till min tvådelade ruta som saknas. Så är det någon där ute som sitter och ruvar på en sån för en billig peng så ropa till!!
Jag beslöt mig att ta en vilopaus från detta bromsljus och i stället ge mig på att fixa lite med instrumentpanelen. Knepiga små muttrar som gömmer sig där bak! Tips? JA TACK!
Användarvisningsbild
blomman-97

Inläggav blomman-97 » 13 06 12, 3:50

Blomquist skrev:Tjena, bromsljuskontakten sitter i främre änden av huvudbromscylindern.
Fotomkopplare är väldigt trevligt, är du säker på att du inte vill ha kvar den?

Tack för info, Har hittat den lilla svarta klumpen!.. men inget händer hur jag än kopplat.. något måste va fel!
Användarvisningsbild
blomman-97

Inläggav gusten » 13 06 12, 5:51

Skaffa dig ett billigt universal instrument, helst med summer i. Om du inte begriper hur det funkar, be nån visa dig. Allt eljobb blir så mycket enklare då. Du kan avgöra på en minut om din bromsljuskontakt är kass eller inte. Kostar från en 100 lapp till hur mycket som helst. Hade aldrig klarta mig utan mina,
gusten

Inläggav blomman-97 » 13 06 19, 10:22

Tack Gusten. Ska se vad jag kan hitta. Har kommit fram till att det är lite att hitta på med innan bromsarna funkar. En vajer är av o det behövs smörjas upp lite så pedalen fjädrar tillbaka som den ska.. gudarna vet vad mer jag ska hitta. När jag kopplar så att bromsljuset ska funka..så lyser det konstant även om inte bromspedalen är nertryckt ..konstigt tycker jag som inte förstår vad jag sysslar med;)
Men denna morgonen har jag tillägnat renovering av instrument panelen. Den blev jättefin så nu där kommer en bild!
Bild
Användarvisningsbild
blomman-97

Inläggav blomman-97 » 13 06 19, 8:52

Nu ska jag fixa ihop alla tåtarna som ska till o från denna nyrenoverade lilla skönhet! På kopplingsschemat är det en hel del som ska gå via bränslemätaren, men bak på denna sitter enbart två avklippta stumpar! Det får bli att starta från batteriet och jobba sig däifrån tror jag!
Angående bromsarna som jag tidigare nämnde, så hittade vi ju en bromsvajer bak som var av, så nu blir det total översyn och uppsmörjning av hela broms tjofräsen:) vvt2
Användarvisningsbild
blomman-97

Inläggav gusten » 13 06 20, 8:23

dubbel svarar;

Slocknar ditt bromljus när du tar av ena kabeln från bromskontakten har du felet här, byt kontakt.
Finns fiat kontakter som också passar
gusten

Återvänd till Projekt