Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Stefan_B skrev:Ja det brukar inte hagla kommentarer i detta forum, men om man tittar på antal visningar så ser man att det finns en, om än tyst åskådarskara. Hoppas du fortsätter posta, spännande med "vrakbesiktningar", jag fick igenom en Valiant en gång som såg mycket värre ut än din PV...
Bromstrumor kan trilskas, sätt i spänn med avdagare och värm, undvik att slå (lagren mår inge bra). Återmontera med kopparpasta så släpper det bättre senare.
Blomquist skrev:Hänger inte riktigt med, ni sågar sönder en trumma för att kolla skicket på originalaxeln(?)
och sen kollar ni skicket på 64:a-axeln och den var ok. Eller hur var det egentligen?
Hur som så ville jag bara tipsa om att hjulcylindrarna på 64:an kanske inte riktigt
lirar ihop med resten av bromssystemet. Jag skriver KANSKE, för jag har aldrig joxat
med Volvo äldre än 1962.
Fortsätt posta bilder, det här börjar ju bli spännande. Var det i nästa vecka den skulle in till besiktning?
Duett_Anders_ skrev:Om du inte fått tag i några vindrutor så har jag liggandes 2st!
Stefan_B skrev:Jag tror att de äldre och nyare bromsarna går ihop, visserligen var det olika dimensioner på hjulcylindrarna bak före och efter -58, men framcylindrarna och huvudcylidern hade samma dimension. Möjligen var arean på bromsbanden olika? Det vitiga är ju hursomhelst att inte bakhjulen låser före framhjulen.
Arne skrev:Hur gör du för att montera momentstagen, de som sitter ovanpå klumpen på 544 axeln. Har du skurit ur en karosseridel från en 544 som ska sitta under baksätet där momentstagen ska sitta?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster