In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Utvändigt är det dubbla SU förgasare på B16B och kromad ventilkåpa. Sen är det ett annat gjutet nummer på motorblocket, om du har PV klubbens matrikel så står det där vilka siffror som skiljer. Sedan är det en annan kamaxel på B16B jämfört mot B16A.
OK, förgasarna och kromad ventilkåpa viste jag. Men så här är det. Jag köpte en PV544 B Standar -60. Den skall ha B16 A samt 3 vx låda. Men i min bil så är vx lådan utbytt till en 4-vx samt bakaxel med utvx 4.1-1. Motorn hade en zenitförgasare men också kromad ventilkåpa. Jag har monterat dubbla SU, som fanns på på sportmotorn. Nu är frågan om blocket är från en B16 A eller B. Kan man se det på motornr.?
OK, tack för info. Skall försöka se om det finns spår efter stansning. Misstänker att det kanske är en B16B då bilen känns betydligt piggare än tidigare PV som jag haft.