PV544...my little back to the past

Skapa en egen tråd för din bil, och håll oss uppdaterade med nya bilder och info allt eftersom.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

PV544...my little back to the past

Inläggav funpv » 14 04 21, 3:48

Engine b16A
Gearbox m30
color code 65

The short foto story about my PV :wink:
This PV wants to rebuild it to fabric new.The enginge b16 in my PV is not worth repairing because broken piston rings heavily damaged the cylinders. I repair the car in my free time so it is very slow, but it's fun for me so I don't have to hurry.
Bought in Sweden and imported to Poland
Bild
Bild
Bild
Dismantling
Bild
Bild
Bild
Bild
Restoration,sandblasting
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av funpv 15 12 23, 11:20, redigerad totalt 1 gång.
funpv
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 04 20, 2:29

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav pappabj0rn » 14 04 21, 8:17

Looks like you are doing a nice job.
Keep it up!
Användarvisningsbild
pappabj0rn
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 05 21, 8:29
Ort: Eskilstuna

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav funpv » 14 11 09, 8:20

It is time to top up the subject, because the progress of the reconstruction of the PV is visible.I think I won't comment on the photos photos because we all know what is coming.From interesting things is that I found, a company in Poland that manufactures the whole set of brake wired to PV at a price of 100 PLN per set (about 200sek)
All bolts, nuts and washers I exchanged with stainless steel and suspension components are painted with powder paint

Welcome home with new paint
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
funpv
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 04 20, 2:29

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav Blomquist » 14 11 09, 8:27

Paintjob is absolutely stunning! Congratulations.
Blomquist
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 07 08 22, 9:40
Ort: Danmark

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav funpv » 14 11 09, 8:47

Blomquist skrev:Paintjob is absolutely stunning! Congratulations.


Thx Blomquist, I do my best :D
Senast redigerad av funpv 16 01 06, 7:45, redigerad totalt 1 gång.
funpv
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 04 20, 2:29

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav classic_volvo » 14 11 13, 6:15

Wow, I'm impressed with your work and progress :D keep us posted !
/ sven
PV 544 '65a
PV 544 '64;a SPORT
Användarvisningsbild
classic_volvo
 
Inlägg: 156
Blev medlem: 10 05 22, 12:35
Ort: ... nära Göteborg

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav funpv » 14 11 26, 6:34

classic_volvo skrev:Wow, I'm impressed with your work and progress :D keep us posted !
/ sven


As you wish :wink:
The fuel tank had to be regenerated, because in the middle, the whole thing was covered with a layer of rust, which could clog the fuel layout
I could do this the electrolysis method, but chose the FERTAN set (rust remover,rust converter and tapox2k). It's easier to use and recommended on motorcycle forums.
I think this is also a faster method, although the entire operation lasted a week.In the end regeneration tank finally returned to its place in the car with a new fuel level sensor. Could someone write how the a cover fuel level sensor is montaged in the tank ? There's no hole for screwing the lid

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
funpv
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 04 20, 2:29

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav funpv » 14 11 29, 7:44

Can somebody tell me how can i buy parts in web shop of pv club??
funpv
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 04 20, 2:29

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav Arne » 14 11 29, 6:55

Medlem nr: 271 i Svenska Volvo PV-klubben
Arne
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 07 05 28, 8:57
Ort: Järvträsk/Tåme

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav funpv » 14 11 30, 2:19

Arne,I know all of these shops :wink: .I mostly buy parts on scandix.de or vp autoparts. Definetaly more on vp, beacuse this shop has a more readable catalog. I asked about a club shop beause it has attractive prices. The price of a heating control valve (heater control unit) is two times smaller in a club shop. I know that that these are regenerated valves but I have an old valve that doesn't work and I can give it.
funpv
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 04 20, 2:29

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav pv-kille » 14 12 01, 11:14

Hi,
I have new ones in stock, not as expensive as the other have for, email me for further info.
pv-kille
 
Inlägg: 30
Blev medlem: 12 11 01, 11:00

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav Mattias Lavett » 14 12 14, 9:19

funpv skrev:Arne,I know all of these shops :wink: .I mostly buy parts on scandix.de or vp autoparts. Definetaly more on vp, beacuse this shop has a more readable catalog. I asked about a club shop beause it has attractive prices. The price of a heating control valve (heater control unit) is two times smaller in a club shop. I know that that these are regenerated valves but I have an old valve that doesn't work and I can give it.

U have to be member in the Swedish PV-club to bye things from the web-shop, send them an e-mail.
Medlem nr15416
http://www.garaget.org/farbrorbozze
Mina bilar är:
Chev 210 -55
Ford -32 5w hotrod
Volvo 145 68&70
Volvo PV444C-51
Volvo PV544A
Volvo Sport -56
Volvo Carina/Ockelbo 1967
Volvo 445A&D Lev.ch pickup
Volvo P210
Användarvisningsbild
Mattias Lavett
 
Inlägg: 2030
Blev medlem: 09 10 13, 7:08
Ort: Sandviken/Gästrikland

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav funpv » 14 12 15, 7:42

Thanks Mattias ,I will try :)
funpv
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 04 20, 2:29

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav Henrik.B » 15 02 06, 7:10

Hello!

Very impressive job!

Regards
Henrik
Henrik.B
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 11 04 15, 8:26

Re: PV544...my little back to the past

Inläggav funpv » 15 04 11, 5:20

I present you a small relation from the later part of the PV reconstruction. I got a new old set of original pistons in a normal size from ebay. In the piston cylinders were inserted cylinder liners to get a normal size. On the last photos I present my smallmodification of break/cluth rods. Original clutch and pumps control mechanisms are very transiently and wares away very fast. It is the only necessary derogation I made. The rest stays without a comment needed.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

pv-kille thank you very much for your help :D

regards
funpv
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 04 20, 2:29

Nästa

Återvänd till Projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron