Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Mattias Lavett skrev:det bästa är nog att ta prylarna från nån nyare PV & sätta dit.
jag kan ha vissa prylar men inte allt.
duTTen skrev:Arne skrev:Hur gör du för att montera momentstagen, de som sitter ovanpå klumpen på 544 axeln. Har du skurit ur en karosseridel från en 544 som ska sitta under baksätet där momentstagen ska sitta?
Jääääävlar....
Det där var nyhet för mig , oj då nu blir det till att fixa lite med det åxå.
I min enfald trodde jag att det var bara att bulta dit eftersom alla mått stämde i bredd , det som saknades var styrplattorna för bärarmarna och min 444H har ingen momentstag orginal ovanför klumpen ( diffhuset ) bara momentstaget som sitter tvärs över.
som du ser på denna bild av orginal bakaxeln.
Blir till att kolla efter matriel på jobbet och sedan bygga någon bra lösning då om det måste finnas ett momentstag ovanför diff huset ! vad tror ni ?
Albin96 skrev:duTTen skrev:Arne skrev:Hur gör du för att montera momentstagen, de som sitter ovanpå klumpen på 544 axeln. Har du skurit ur en karosseridel från en 544 som ska sitta under baksätet där momentstagen ska sitta?
Jääääävlar....
Det där var nyhet för mig , oj då nu blir det till att fixa lite med det åxå.
I min enfald trodde jag att det var bara att bulta dit eftersom alla mått stämde i bredd , det som saknades var styrplattorna för bärarmarna och min 444H har ingen momentstag orginal ovanför klumpen ( diffhuset ) bara momentstaget som sitter tvärs över.
som du ser på denna bild av orginal bakaxeln.
Blir till att kolla efter matriel på jobbet och sedan bygga någon bra lösning då om det måste finnas ett momentstag ovanför diff huset ! vad tror ni ?
Stopp å belägg!! du säger det rätta själv dutten. det som du kallar "styrplattor" det är dom du ska skära löst från din gamla axel sen så svetsar du fast dom på den nya axeln. Dom plattorna är momentstagen på dom äldre 444, på dom nyare 444/544 så sitter axeln fast i gummi med ett u klamer runt det är därför det sitter momentstag på den upphängningen
duTTen skrev:WOW !
Hoppas lampor nu , det fungerar.
Du har inge fönster ?
Ska ner till motoroldies och köpa en ny broms cylinder på 1tum till bakbromsarna samt en ny slang mellan termostaten & vattenpumpen....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst