Förgasarna är spritt nya, har kollat med startgas runt insug men det är tätt.
Har prövat med olika bränsle tryck, både med
nisk orginal pump och elektrisk, samt att ställa trycket med en filter king bränsletrycksregulator.
Har nu även dragit soppa slangar till förgasarna som är exakt lika långa så de ska få samma mängd bränsle.
I tron om att S-kammen gjorde att bilen fick en livlig tomgång så skruvade jag isär motorn för ett kam byte. Jag bytte kammen från en R-kam (enligt förra ägaren skulle det vara en S)
Satte istället dit en K-kam och såklart nya lyftare, undersökte toppen och kollade att ventiler var täta, ny topplocks packning fick den också.
Den ojämna tomgången berodde nog på att det satt en R-kam.
NU går den jämt å fint men ibland rusar motorn upp till 4000-5000 varv.
Varför gör den så?
Även om jag inte gasar utan stänger spjällen på förgasarna så rusar motorn upp till nästan max.
kan det vara läckage i en vakuum slang som gör det?
Känns som att jag gått igenom nästan hela motorn nu.