Har oväntat blivit ägare till en PV Sport, hur gick det till då?
Jo, det började med att farsan (pvfreak) höll utkik efter en PV sport till hans danska kusin, och hittade då som småningom en Gyllengul 64:a sport i Älvängen. Kusinen kom över lite senare och hämtade upp den, det var då som jag såg den för första gången, detta var 2007.
Åren gick och PV:n blev stående i Danmark. Då han redan hade en Amazon att ta hand om så saknade han tiden att renovera upp PV:n och han började fundera på att sälja den. Så han hörde med farsan om han kunde sälja den åt honom här i Sverige. Detta p.g.a. att den fortfarande var skriven på farsan. Så när jag fick höra om detta så blev jag mycket intresserad, och jag som annars har letat febrilt efter en 240 Turbo, gjorde ett tvärt kast och nappade på denna Sporten istället
Målsättningen först är att få den rullande och besiktigad. Sen har jag lite tankar på att montera Amazon skivor fram och trummor bak, och "Grupp 2" trimma motorn.
Upplastad och klar för transport till Danmark -07I kusinens garageNu väntar bara transport tillbaka till Sverige, blir någon gång i höst