Ny medlem Frank 210

här kan du skriva lite om dej o din bil/bilar.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Ny medlem Frank 210

Inläggav Frank 210 » 22 07 16, 10:12

Hej frank från Luleå här och ägare till en duett 210 1968 som enligt uppgift är den sista duett som såldes i Boden till min svärfar som haft ilen sedan dess i sitt åkeri i Gällivare där han körde poet, kontorsmaterial åt Gällivare kommun. Den körde även ut post till intilliggande orter i kommunen. Min hustru fick bli ägare nr2 i bilens historia och vi har renoverat den under 10 års tid och blev klar med rostlagning och lack i fjol.
Nu återstår inredning som nya mattor och lister innan vi är i hamn med svärfars trafikbil BD 914!

I övrigt så jobbar jag statligt och har jakt som ett stort intresse vid sidan av min familj. Har tidigare tillsammans med min far renoverat en P 1800 ES -73 som rullar kvar här i Luleå med ny ägare, vilket jag ångrar idag, men ungdomens dumheter är gjord.

Var med i Midnight sun meet Gällivare i år där vi ställde ut bilen och svärfar fick komma ut och se den i ” nästan klar”!
Kul o höra de äldre säga:
Kolla Penn och sidenlen som körde på -70 talet ut skolmaterialet på skolorna!

Många som minns min svärfar och sedan se honom skina kapp med solen och surra med folk gav lön förmodan.

Man kan säga CEZ903 var 70-talets Mail men i duett form.

Bild

Bild

Bild

Bild
Frank 210

Re: Ny medlem Frank 210

Inläggav Blomquist » 22 07 25, 12:26

Wow! Vilken snygg bil. Färgkod 97 också, en av mina favoriter.
Blomquist

Återvänd till Presentation av forumsmedlemar