Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Amazon_V8 skrev:Hej
Jag söker information om Volvo Duett.Har gjort en sökning men inte hittat nått av det jag vill veta om Duett,verkar vara svårt att få tag på infomation om denna en gång så vanliga bruksbil.
Mellan vilka år tillverkades dom??Har läst allt från 1949-1969 och 1953-1969??
Amazon_V8 skrev:Årsmodellskillnader??Finns det nån lista
Amazon_V8 skrev:Om den nu tillverkades fram till -69,fanns den då med skivbromsar fram??
Amazon_V8 skrev:Funkar det med amazonens framvagn utan större problem om man vill ha skivbromsar fram??
Amazon_V8 skrev:Hur många olika instrumentbrädor fanns i duetten??Jag har hittat två varav jag är mest intresserad av den äldre med den lilla kepsen över hastighetsmätaren.
Amazon_V8 skrev:Passar en sådan instrumentbräda från en tidig PV i en Duett eller är det rentav samma bräda rakt av??
Amazon_V8 skrev:Vilka olika rattar fanns det??
Amazon_V8 skrev:HK/NM maxgränser??
Amazon_V8 skrev:Hur mycket gemensamt har Duetten med PV??
Amazon_V8 skrev:När slutade duetten med delad fram ruta,gamla instrumentbrädan??
Amazon_V8 skrev:Har också fått för mig att det funnits olika bakljus varav jag tycker dom äldre är snyggast.När försvann dessa??
Sölve skrev:Mkt intresant tråd med samma frågeställningar som jag själv har. Här får någon duktig kännare rycka in och skapa en hemsida eller så får moderatorerna på forumet fixa till det här. Duetten behöver premieras
Mattias Johansson skrev:Sölve skrev:Mkt intresant tråd med samma frågeställningar som jag själv har. Här får någon duktig kännare rycka in och skapa en hemsida eller så får moderatorerna på forumet fixa till det här. Duetten behöver premieras
Jag hade tänkt lägga upp en FAQ-del här som kan bli som en liten kunskapsdatabas, man ska bara få tummen....ja, du vet.
Mattias Lavett skrev:Mattias Johansson skrev:Sölve skrev:Mkt intresant tråd med samma frågeställningar som jag själv har. Här får någon duktig kännare rycka in och skapa en hemsida eller så får moderatorerna på forumet fixa till det här. Duetten behöver premieras
Jag hade tänkt lägga upp en FAQ-del här som kan bli som en liten kunskapsdatabas, man ska bara få tummen....ja, du vet.
låter fint...se bara till att tvätta tummen innan du suger på den
skämt åsido , det skulle vara jättefint det.
men kanske nån typ av låsning på den tråden så all uppdatering får gå via dig & en separat frågetråd till den FAQ-delen så man slipper flera sidor med konstiga funderingar när man letar fakta.
bra eller dålig idé??
Återvänd till Allmänt om volvo
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster