Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Ica kasse skrev:Japp, och volvoägare är ju inte så svårt att bli, köp en risig äcklig 740 så är de ju uppfyllt, men hur kul är en 740? inte alls
Nej de jag har inhandlat, eller handlat och handlat, jag har bytt till mig den...
En svart Volvo Amazon från 1965, och är jag inte helt ute på vischan så heter den väll P121? ja hur som haver av "vanlig" Amazon 2dr som har två mindre rostfläckar, är helt komplett men kräver ltie jobb då den inte är ihopskruvad utan är delvis nerskruvad, sitter inga lysen på den, delar av inredningen ligger lös, lådan ligger lös med mera, men inget som oroar mig direkt
det som då lär hända med denna -65 är att den ska få bli min efterlängtade raggarbil, och nu tänker ni ju såklart "jaha, nu ska pojkjäveln sparka sönder amazonen och ha den som pilsnerhäck" men icket denna ska vara stilig, ni inbitna volvoentusiaster som kört amazon och pv i mängder ska kunna se på den och tycka den är fin, så stuket blir detta:
* Omlack till ljus gräddvit
* Rött tak, ev flakeat
* mitten grillen (dvs den före den jag har nu, den halvdjupa med en tjock ribba i mitten)
* Bortplockade kofångarhorn
* G-keps (röd)
* Kromade ögonlock
* Kromad rund peep mirror på förardörren
* Sänkt en hel del för stuket
* Originalfälgar som blir lite breddade utåt, snobbringar och original kapslar
* Nya däck med bred vit däcksida
* Snygg liten djup sportratt som passar till stuket
* bygga ny långspak kanske, modell ratrod? vad säger ni?
Inredningen är oklar i övrigt, då jag inte har hämtat den än och inte vet om det är röd eller svart inredning jag får med, hoppas på den röda då den passar till de tänkta stuket
Kommer såklart en projekttråd då bilen är hämtad
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster