det regnar in snyft hjälp

Här pratar vi allmänt om volvo. Det som inte platsar i Motor, Chassi, mm ska skrivas här.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

det regnar in snyft hjälp

Inläggav jontobee » 09 08 30, 8:33

Tja
Det regnar in i min bil 544 även när den står still. Det blir blött på golvet :cry: Ser ut att komma droppandes på tunneln framför växelspaken samt sidorna framför dörrarna. Men jag vet inte :?: Finns det något specielt ställe som det brukar vara kanske. Jag tror drt kan vara liste vid framrutan kanske.
jontobee

Re: det regnar in snyft hjälp

Inläggav Arthursson » 09 08 30, 9:25

Kan vara många ställen. spolmunstycken,torkaraxlarna,rutlist mm. Lägg dig och kolla med en ficklampa upp under brädan och be nån kompis att spola med vattenslangen på utsidan.

Om du inte har nån bekant i bilplåtbranchen,billackering ev glasmästare så har en del en ultraljudsmojäng ?

Använde en sån för att hitta ett retfullt visslande på min V70. Man placerar "sändaren" inne i bilen och går sen på utsidan med "mottagaren" med hörlurar och testar runt lister,genomföringar.tex kupevärmarsladden mm där det finns "läckage" så piper det högre i hörlurarna.

Tog inte många minuter att gå igenom hela bilen och hitta var jag hade listläckaget. Hade ju kört Mercedes :D tidigare och retade ju därför upp mig på Volvon :x började vissla i dörrlisterna över 100 knyck
Manage Attachments
Användarvisningsbild
Arthursson

Återvänd till Allmänt om volvo