Hoppar in här hos mig själv och tackar för era kommentarer...Mitt pv vansinne har inte bedarrat men jag har nog lagt mer krut på skruvandet än dator pickandet. största orsaken till att det har varit så få uppdateringar är att jag tycker att det är så krångligt att lägga upp bilderna ( tar lång tid och många moment ). Det kanske finns någon som kan tipsa mig om ett smidigt sätt ??
Det som i korta drag har hänt sen sist är:
= Gjorde i ordning alla 4 skärmarna ( blästring, rostlagning, spackling målning m.m. )
= Rensade upp elsystemet efter årtionden och olika generationers viljor och tänkande. ( hade ett litet helvete att hitta rätt areor och färger till kablaget inte ens bilelfirmor har numera kablage på "hyllan").
= Fick tummarna ur a****t och skruvade ihop bilen( kände att jag började tappa fart, var lite listig där och skruvade ihop bilen lite slarvigt så jag skulle vara tvungen att riva efter bes. ) och åkte och besiktade. Det gick riktigt bra fick nedslag på bromsar och framhjulslager. Inte så mycket och säga om det då bilen varit stillastående i ca. 10 år och det brukar vara förödande för lager och bromsar. Fick beröm för den fina karossen ( blev lite stolt då han inte upptäckte det omfattande rostlagningen som jag tog som ett extra +). Bytte framhjulslager och hjulcylindrar och backar bak ( resten av bromssystemet hade jag redan bytt ), ombesiktade och åkte igenom med rent papper.
= Fick hybris och pysslade med avancerad bilporr ett tag 1. Byggde ett eget 2" avgassystem med hjälp av biltema rördelar ( deras främre rör till 140 90-6622 passar som handsken på pv). Blev lite av ett Carlo Abarth inspirerat system till slut. Började med enbart en dämpare längst bak men fick lite folkrace vibbar så jag monterade en liten dämpare mitt under bilen också och det blev i mitt tycke pricken över i. 2. monterade efter lite vånda dubbla SU valde mellan en weber 36/36 insugsljudet avgjorde ( Heshu 6 eller någe liknande som jag hade på hyllan, original till nyare 140 tror jag), Efter detta gick bilen fruktansvärt illa ( till grannar och förbipasserande stora förtvivlan eller nöje). Själv tyckte jag det var härligt med 2 osynkande och oinställda SU som spottar fräser baktänder och inte tillstymmelse till tomgång.Dessa djävuens påfund gör verkligen att man känner att man lever och ifrågasätter ens personliga mentala status....Nåväl den största felkällan kunde ( efter mycket om och men konstateras till att förgasarnålarna inte var fastskruvade....).
= Når jag till slut besinnade mig rullade jag in bilen i garaget ( senhöst ), jag gillar som jag sagt utomhus
nde och skruvade bort front och framvagn hittade en hel del glapp i framvagn och har efter detta gynnat mototoldies, vp cvi m.m. med kontanta medel....Lyckades även tappa min perfekt fungerande kupefläkt ( 4000 varvare ) i garagegolvet samt förstöra en annan fläkt när jag försökte flytta över fläkttrumman....men jag får trösta mig med att när jag mot förmodan hittade något som var bra på den här bilen lyckades jag själv återställa det till bilens normala status ( är de förresten någon har en fläktmotor till salu ?? ).
'