Funderingar

Har du några idèer på förbättringar eller har du klagomål så skriv dom här !!

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Funderingar

Inläggav thomas » 07 08 16, 11:26

Som en Admin, moderator på flertalet svenska och internationella forum (många med just detta phpbb forum som grund) samt flitig forum skribent. Så är det bara några småsaker som jag funderar över. Portalen är bra med all info och länkar, men måste bilderna vara så stora?

Samma sak inne i forumet, signaturbilden. Mycket tjusig sådan. Men kanske en banner med forumets namn vore bra?

Sedan verkar det som att en del knappar saknas/trasiga. Tex "lästa ämnen" sedan är det en till som inte syns. Det är en av de med personlig information under varje inlägg med flera.

En fråga bara, annonserna i forumet. Inte våra bil annonser utan de reklambaserade annonserna från google. Är de där för att få det ekonomiska att gå runt med serer och domännamn? Bara en nyfiken fråga. Jag löste nämligen det problemet med att spara pant från flaskor under ett år, då det täcker mina 3 domäner och serverhyror.

Annars är det ett trevligt forum, en plats där man kan vara novis utan att bli ansedd att vara bakom flötet. Bra att PV folket har fått en "egen" plats.

/Thomas
thomas

Inläggav Bengan » 07 08 16, 12:52

Jag har väl egentligen inga svar på varför portalen och forumet ser ut som det gör, utan det får väl forumägaren svara på. När det gäller reklamen så kanske det löser sig om det blir så att detta forum kommer att ingå i Svenska Volvo PV klubbens sida. Jag vet att det förs deskussioner om detta

Mvh Bengan
Användarvisningsbild
Bengan

Inläggav _hagitch_ » 07 08 16, 1:47

Bengan skrev:Jag har väl egentligen inga svar på varför portalen och forumet ser ut som det gör, utan det får väl forumägaren svara på. När det gäller reklamen så kanske det löser sig om det blir så att detta forum kommer att ingå i Svenska Volvo PV klubbens sida. Jag vet att det förs deskussioner om detta

Mvh Bengan

jaa hur blir det me det? verkar ju inte vara speciellt livat om det där..

Inläggav Bengan » 07 08 16, 1:55

Jag vet bara att PV klubben har haft det uppe på sitt senaste styrelsemöte och är positiva till det. men det tar väl en stund att lösa allt praktiskt.

Mvh Bengan
Användarvisningsbild
Bengan

Inläggav _hagitch_ » 07 08 16, 2:26

okej...vi får hoppas på de bästa :) jag tror att det skulle kunna bli lite mer aktivitet på forumet då :)

Inläggav RoBB » 07 08 16, 2:44

Det är ju ändå väldigt hög aktivitet på detta forum trots det låga antalet medlemmar :D
Jag vet inte hur man ska göra för att få hit medlemarna? Annons i PV-Notiser??
Användarvisningsbild
RoBB

Inläggav Templa-544B » 07 08 16, 4:24

En av de stora anledningarna till att så relativt få medlemmar har registrerat sig på forumet hittills torde väll vara att medelåldern bland PV-ägare är rätt hög. Om jag inte minns fel så är den över 50 i PV-Klubben.

Sen är det ju många (särskillt icke-ungdomar) som nöjer sig med att bevaka forum utan att registrera sig. Men med tiden är jag säker på att medlemsantalet kommer stiga och en koppling till PV-Klubben skulle nog inte skada.
PV-544 Special I 60/61
(medlem nr 14566 i PV-klubben)
Användarvisningsbild
Templa-544B
Moderator

Inläggav Bengan » 07 08 21, 8:39

Fast en viss föryngring i klubben kanske kommer nu när EPA traktorerna får vara med. Man kanske skulle ordna en avdelning på forumet för traktorfolket, åtmistonde för duett traktorer, bara en tanke.

Mvh Bengan
Användarvisningsbild
Bengan

Inläggav VOLVO PV 544 Sport » 07 08 29, 11:02

Att forumet ser ut som det gör idag är så jag hadde tängt mej det så, med stora fina bilder så man ser detaljer mm i typ, projekttrådar mm, men när volvo pv-klubben tar över forumet så är det dom som kommer att bestämma hur det kommer att se ut här på forumet, men än så länge har jag inte hört nått från dom.. så vi får se när det händer nått !! :D
Medlem 11470 i Svenska volvo PV-klubben
Bild
Användarvisningsbild
VOLVO PV 544 Sport

Återvänd till Förbättringar/Klagomål