Flyttad till rätt forumsdel men du får gärna slänga in en presentation på dig själv också där du lade denna från början.
Sitter blinkersen alltså mitt uppe på taket, eller sitter den monterad på stolparna?
Det låter inte som nåt det är nån affär att renovera för att tjäna pengar (där är det nog bättre affär slösa upp lite sprayburkar och vax på halvgamla brukshinkar
), det är det sällan med gamla bilar, delar drar iväg fort, den och den biten saknas och måste köpas, en vettig lack kostar många tusen idag om man inte kan göra den själv, och så vidare. Lägg då till att ägaren sällan nöjer sig med en bullpåse för att släppa iväg själva repobjektet.
Vi är idag i en sits där många delar till PV börjat sina och bli dyra. På samma gång så är bilarna i sig fortfarande relativt billiga i pris, så att renovera lönar sig inte rent ekonomiskt, vare sig man hade tänkt behålla eller sälja bilen. Däremot som en hobby och fritidssysselsättning kan det ju helt klart vara lönt! Det beror ju i första hand på hur rostig bilen är. Andra delar går alltid att byta men har karossen svåra rostskador så börjar vi prata jobb i mängder. Plus att man då bör vara kunnig inom bilplåt, för att lämna bort ett repobjekt att svetsas upp kan sluta hur dyrt som helst, hörde nyligen om ett skräckexempel på en som lämnat in en Saab 96 för rostlagning och fått en nätt liten slutnota på runt 100 000:-. Extremfall, och dålig stil av verkstan att inte nämna att det verkar bära iväg på en såpass billig och vanlig bil som en Saab, men ändå, värt att tänka på.
Men så länge en PV inte är alltför rostig så är den värd att räddas tycker jag, och känner du dig sugen på nåt att göra så varför inte?
Önskar dig lycka till framöver, hur du än gör med bilköpet.
Medlem nr 13381 i Svenska Volvo PV-klubben.
Admin.