Volvo Pv 444-57

Skapa en egen tråd för din bil, och håll oss uppdaterade med nya bilder och info allt eftersom.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Inläggav _hagitch_ » 07 08 16, 9:58

mpcalibra skrev:Vad målade du motorn och grenröret med för färg? Har det hållit bra ?

Motorn är målad med någon Volvo bm färg som jag köpte hos färgaffären. Färgen till grenröret är biltemas värmebeständiga och är totalt värdelöst enligt min mening. :P om du råkar få vatten på grenröret när det är varmt så lossnar färgen på en gång. Men det ser bra ut i nån månad i alla fall :P

Inläggav _hagitch_ » 07 08 16, 9:59

Cpt Tuttle skrev:
_hagitch_ skrev:
Cpt Tuttle skrev:
_hagitch_ skrev:japp den är det...jag hittade dom på en john deere återförsäljare i västerås...20 :- för 4 skruvar :P hehe...

Hmm, OK, och de ser alltså ut som bältesbultar ska göra?

nee det är sexkantskalle på dom...dom hade ingen halvrund kryssbult...

Tänkte mer om det liksom finns en grövre del utan gängor mellan skallen och den gängade delen, om du förstår vad jag menar...

Ja det skulle det kunna göra..så var mina också fast inte så speciellt lång bit ojgängad.

Inläggav Mattias Johansson » 07 08 16, 10:25

Räcker ju att ha så bältet kan röra sig utan att bulten gängas upp... Du har ingen aning om var dessa används på John Deere?
Medlem nr 13381 i Svenska Volvo PV-klubben.
Admin.
Användarvisningsbild
Mattias Johansson
Site Admin

Inläggav _hagitch_ » 07 08 20, 8:36

Cpt Tuttle skrev:Räcker ju att ha så bältet kan röra sig utan att bulten gängas upp... Du har ingen aning om var dessa används på John Deere?

jadå..bältet kan röra sig...mend et beror på att det sitter en distans eller vad de heter som gör att bältesfästet snurrar fritt på den...nee inte en aning..jag gick bara in där och sa att en sån här skruv med den här gängan vill jag ha i den längden och det tog han fram på en gång. Han sa även att de börjar bli väldigt sällsynt och svårt att få tag på tumskruv.

Inläggav _hagitch_ » 07 08 20, 8:38

nu startar bilen efter att jag bytt tändstift, fördelarlock, kondensator och renoverat soppapumpen...trevligt att det funkar igen :) men jag tycker att det är svårt att få i ettans och tvåans växel på den nya M40 lådan..någon som kanske har en aning om varför?

Inläggav Mattias Johansson » 07 08 20, 9:10

_hagitch_ skrev:
Cpt Tuttle skrev:Räcker ju att ha så bältet kan röra sig utan att bulten gängas upp... Du har ingen aning om var dessa används på John Deere?

jadå..bältet kan röra sig...mend et beror på att det sitter en distans eller vad de heter som gör att bältesfästet snurrar fritt på den...nee inte en aning..jag gick bara in där och sa att en sån här skruv med den här gängan vill jag ha i den längden och det tog han fram på en gång. Han sa även att de börjar bli väldigt sällsynt och svårt att få tag på tumskruv.

Nja, då har han inte SÅ bra koll, det finns om man orkar leta. Du tror inte du kan fixa fram fler såna bultar? :oops:
Sanningen är ju den att det är UNF till nästan alla bilar till bältena... Utom PV och möjligen nåt annat sällsynt fall. :?
Medlem nr 13381 i Svenska Volvo PV-klubben.
Admin.
Användarvisningsbild
Mattias Johansson
Site Admin

Inläggav _hagitch_ » 07 08 20, 10:27

Cpt Tuttle skrev:
_hagitch_ skrev:

Nja, då har han inte SÅ bra koll, det finns om man orkar leta. Du tror inte du kan fixa fram fler såna bultar? :oops:
Sanningen är ju den att det är UNF till nästan alla bilar till bältena... Utom PV och möjligen nåt annat sällsynt fall. :?

det kanske jag kan göra..men då blir det nästa gång jag är i västerås...det kostar 5 kr st eller nått :P

tumgängor

Inläggav Blomquist » 07 08 24, 11:03

Det där är bara bullshit.
Jänkarna kör ju fortfarande med tum och dom är ju några stycken.
Trodde själv på det där "sällsynt" och "svårt" snacket ett tag, men det var bara i Stockholm. I områden där det är aktuellt med traktorer o. likn. brukar det finnas gott om varan i större järnaffärer, sen finns det ju en del firmor som sysslar med jänkedelar också.
Blomquist

Re: tumgängor

Inläggav _hagitch_ » 07 08 24, 8:30

Blomquist skrev:Det där är bara bullshit.
Jänkarna kör ju fortfarande med tum och dom är ju några stycken.
Trodde själv på det där "sällsynt" och "svårt" snacket ett tag, men det var bara i Stockholm. I områden där det är aktuellt med traktorer o. likn. brukar det finnas gott om varan i större järnaffärer, sen finns det ju en del firmor som sysslar med jänkedelar också.

jaa men han sa att återförsäljarna blev mindre och mindre..jag var först till tools och då fråga ja omdom hade nå skruv...javisst sa dom...sen sa jag har ni tum? nee det har vi itne sa dom..åk dit där säljer dom de..uppenbarligen fanns det inte på en av västerås största järnaffärer i alla fall...

Inläggav _hagitch_ » 07 08 24, 8:31

en liten update...Idag så fick jag hem min omvandlare och så köpte jag mej en Cd spelare från brl och kopplade in tillsammans med mina 6*9 sony xplod högtalare...lät hyffsat för att bara vara två 6*9...riktigt trevligt med musik i bilen i alla fall :)

Inläggav _hagitch_ » 07 09 16, 6:34

Lägger in lite bilder som en polare tog häromdagen :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Inläggav _hagitch_ » 07 09 25, 5:06

Okej...då har man bytt till sig en B20 mot en platta öl....B20:in ska ner i amazonen och då tar jag B18 till pv:n..borde inte vara några problem förutom att man ska hitta en framvagn från en pv med b18 :P

Inläggav VOLVO PV 544 Sport » 07 09 25, 6:41

Då får vi snart se bilder på motorbyte o framvagnsbytet :wink:
Medlem 11470 i Svenska volvo PV-klubben
Bild
Användarvisningsbild
VOLVO PV 544 Sport

Inläggav _hagitch_ » 07 09 25, 8:40

VOLVO PV 544 Sport skrev:Då får vi snart se bilder på motorbyte o framvagnsbytet :wink:

haha nee det blir inte än på ett tag:P måste fixa amazonen först så jag har en bil att åka med :P hehe..och så kommer det nog att kosta en hel del då jag ska renovera båda motorerna :) hehe

Inläggav _hagitch_ » 08 04 11, 2:51

lite nya bilder :P

Bild

Bild

Bild

FöregåendeNästa

Återvänd till Projekt