In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Någon som kan hjälpa mig med hur jag får lös denna?
ser att det sitter två bultar innanför svänghjulet, men dessa får man ju inte ut utan att ta bort svänghjulet först, men kåpan måste väl bort innan det går demontera något annat?
hoppas någon kunnig själ här kan ge mig lite tips på hur jag går tillväga för att få bort kåpan.
På B16 måste först kopplingen bort, sen svänghjulet & tas ut neråt, sen kommer man åt skruvarna till kåpan. Jäkligt trångt & bökigt men det är enda sättet.
troligen liknade på B4B men har aldrig rört en sån motor
Medlem nr15416 http://www.garaget.org/farbrorbozze Mina bilar är: Chev 210 -55 Ford -32 5w hotrod Volvo 145 68&70 Volvo PV444C-51 Volvo PV544A Volvo Sport -56 Volvo Carina/Ockelbo 1967 Volvo 445A&D Lev.ch pickup Volvo P210