Motorstöd har funnits i alla tider men den ansågs kanske dyr.
Hur som helst så är det massor som trimmar så än idag, har själv just de grejerna du räknar upp.
Original ventilfjädrar räcker långt så vida de är i bra skick. finns så kallade gulmärkta som duger långt, men ska du köra på bana eller betydligt vassare kam så är hårdare att föredra.
D och K-kam är i princip likvärdiga och såna finns som kopior från USA eller UK och de är inte de allra bästa, Försök hitta en ORIGINAL A-kam (ska stå 1000074 på dom) och skicka in den för omslipning sen köper du de dyraste lyftarna du hittar (100 + kr/st) en omslipad kam kostar runt 800;- och finns i flera profiler och en sån är roligare än de vi har. finns på
LÄNK och
LÄNK Jens på Sävarforumet slipar oxå.
Toppar från 72- med 44/35 ventiler kan man porta direkt under ventilerna och ta bort avgasknölen så andas den lite bättre och nån mm planing, till det ett B20 block som inte har allt för stora vändkanter.